Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T-rex
Tja!
Kan ett skitigt gasspjäll generera en stabil men låg tomgång samt små halvdana ryckningar/svajningar vid körning på landsväg? Har en tomgång som ligger på ungefär 600-700 vrm
Mvh Thomas
av chippah
T-rex skrev:Tja!
Kan ett skitigt gasspjäll generera en stabil men låg tomgång samt små halvdana ryckningar/svajningar vid körning på landsväg? Har en tomgång som ligger på ungefär 600-700 vrm
Mvh Thomas
Hej!

Jag hade liknande problem på min v70 -03 140hk. Vid rödljus så lade bilen nästan av,man fick lov att gasa till lite granna och tomgången var väldigt låg. Öppnade in till Gasspjället och såg skitigt ut på utsidan så jag tog loss alltihop och gjorde rent,problemen försvann och bilen gick som aldrig förr =). Kan vara värt att titta på iaf,kostar då inget =)
Användarvisningsbild
av Vojje
T-rex skrev:Tja!
Mvh Thomas
Tror inte det. Upplever du tomgången som låg också, eller är det varvräknaren som visar lite fel?

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]