Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ravi
Nefix skrev:Bytte länkarmsbussningar på min i höstas. 3200:- kostade det för båda sidor.
Volvo ville ha 2800:- per sida för att byta, så valet var enkelt.
Rent slöseri och byta länkarmar.

Rent slöseri från din sida ja! Din historia blev ju dyr ändå, tycker det är bättre att byta hela
av BeppeV70
Jo beror MYCKET på vilken mek man hamnar i händerna hos...Många verkstäder har 20% i vinst på beställda delar och då byter de GÄRNA mer än nödvändigt!!! Min nya ärligare verkstad ansåg både länkarmar och bultar ej behövde bytas Länkarmsbussningarna gick på 800kr+ nedre styrled 595kr sedan 2000kr i jobb både byta styrled&båda länkarmsbussningar främre sen hjulinställning 800kr = total: 4195kr. Min lärdom har blivit de verkstäder som inte kan lämna offerter innan jobb och inte håller de priser de lovat skit i dom!!! Som min förra mek sa "om det inte jävlas" så hade jag ett muntligt pris sen när jag skulle hämta bilen hade det självklart jävlats så ett jobb för 469kr kunde snabbt bli 2000kr snacka om ocker och inflation!!! Kan du inte betala erbjuds du en avbetalning "räntefritt" i 4 månader sen ränta på 30% + aviavgifter !!!
Sen en verkstad ska inte byta hela delar!! Min förra mek tog 2tusen i arbete+ 740kr för en ny motorvärmare där bara packningen hade behövts bytas men han hade ju 20% på värmaren...Man lär sig vissa verkstäder mjölkar sen jobbar de på ackord är det inte alls säkert de bytt de delar de tagit betalt för...Få kunder dubbelkollar. Jo bäst hade ju varit OM man kunde meka å skruva själv....De "fina" verkstäderna säljer sig nu vara fräscha rena lokaler och hela å rena själva trots de mekar i olja å skit...En riktig mek får inte vara rädd bli skitig under naglarna. Att BYTA istället för laga , att inte ens felsöka bara byta å ta betalt rejält "man felsökt"....Inte lätt vara fattig och godtrogen. Fråga gärna om ni får inspektera jobbet utan vara påflugen en riktig mekaniker ska tåla lite granskning och intressant lära sig om sin bil!! /Bengt
Användarvisningsbild
av Ravi
BeppeV70 skrev:Jo beror MYCKET på vilken mek man hamnar i händerna hos...Många verkstäder har 20% i vinst på beställda delar och då byter de GÄRNA mer än nödvändigt!!! Min nya ärligare verkstad ansåg både länkarmar och bultar ej behövde bytas Länkarmsbussningarna gick på 800kr+ nedre styrled 595kr sedan 2000kr i jobb både byta styrled&båda länkarmsbussningar främre sen hjulinställning 800kr = total: 4195kr. Min lärdom har blivit de verkstäder som inte kan lämna offerter innan jobb och inte håller de priser de lovat skit i dom!!! Som min förra mek sa "om det inte jävlas" så hade jag ett muntligt pris sen när jag skulle hämta bilen hade det självklart jävlats så ett jobb för 469kr kunde snabbt bli 2000kr snacka om ocker och inflation!!! Kan du inte betala erbjuds du en avbetalning "räntefritt" i 4 månader sen ränta på 30% + aviavgifter !!!
Sen en verkstad ska inte byta hela delar!! Min förra mek tog 2tusen i arbete+ 740kr för en ny motorvärmare där bara packningen hade behövts bytas men han hade ju 20% på värmaren...Man lär sig vissa verkstäder mjölkar sen jobbar de på ackord är det inte alls säkert de bytt de delar de tagit betalt för...Få kunder dubbelkollar. Jo bäst hade ju varit OM man kunde meka å skruva själv....De "fina" verkstäderna säljer sig nu vara fräscha rena lokaler och hela å rena själva trots de mekar i olja å skit...En riktig mek får inte vara rädd bli skitig under naglarna. Att BYTA istället för laga , att inte ens felsöka bara byta å ta betalt rejält "man felsökt"....Inte lätt vara fattig och godtrogen. Fråga gärna om ni får inspektera jobbet utan vara påflugen en riktig mekaniker ska tåla lite granskning och intressant lära sig om sin bil!! /Bengt

Förstår vad du menar

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]