Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

tjeena! tänkte starta en lite tråd om förstabilen =) letade å letade efter en bil då jag tillslut hittade denna! en gammal 240 från 83 i orginalskick! första ägaren var en gammal tant från piteå som sedan sålde den vidare till en pedant luleåbo, som i sin tur sålde den till mig den 23 juli 2011.

bilen hade gått 15500 mil vid inköpet å helt rostfri! svart inredning med röda tygstolar, bilen var helt utan extratillbehör. efter en periods ägande å småfix fick jag tag på en inredning från en volvo 850 i svart helskinn! självklart skulle den passa fint med bilen! sakt å gjort så köptes den, efter en hel del bök å kapning i baksätet så gick de in, å blev nöjd med resultatet.

fick sedan tag i vindavvisare som ska skulle bygga om så de skulle passa på bakdörrarna =) ( hade redan fram) så de kapades å plastades ihop å vips fram och bak :) fälgar inhandlades och sedan fick jag tag i extramätare volvo orginal :) de stoppades sedan in å där är jag i nuläget, 2 månader kvar till 18 årsdagen =)

kommande saker är väl : 740 mittkonsol med 850 skinnarmstöd med mugghållare, ljudbygge, lite effektökning ;) bilder kommer! mer info på http://www.garaget.org/?car=263184

kommentera gärna!!!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Nexus skrev:JPmk 18 ;;-O ;;-O .Riktigt fin bil, jag har en exakt likadan ratt ligger i källaren behöver du en till passagerarsidan :wink:
jo den är rätt fräsch :D ratten klarar jag mig utan, dock ett bättre rattnav skulle sitta fint :wink:
Nexus skrev:sitter nav på min ratt, vad betalar du :wink:
hehe, annars har en kompis ett nav som ja ska få billit ;) dock från 740 så ska se om de passar, annars vet jag vars du finns ;) kommer snart uppdate om mittkonsolsbygget ;)

100 mil eftersom det ofta handlar om att å[…]

Ja ett ganska omfattande jobb :-(

Ingen som har koll? :( Jag är ju fullt medv[…]

Rostskyddstips

Den har aldrig, sedan den lämnade fabriken […]