Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har 7,5km till jobb. Hela vinterhalvåret kör jag i princip bara till och från jobb och får alltid lite vitt klägg längst på oljestickan och ibland små små droppar av kondensvatten. Förra helgen körde jag till Stockholm t o r (bor i Malmö) väl hemma igen var oljestickan ren och fin. På sommarn är det heller inga problem då vi kör lite längre turer. Jag har även antydan till "rökpuffar" ur oljesticksröret. Detta är inget jag ligger sömnlös för om nätterna utan tillskriver det hela just kondens som Marlboroman skriver. Jag har inget läckage mellan motor och vxl-låda. Det känns som det gått lite hysteri i vevhusventen i det här forumet 8) . Även numera tillbakadragne Pettson har i tidigare trådar skrivit att man får räkna med viss rök ur röret pga vevhusventens konstruktion på våra bilar.
heej igen!!

har ett litet bekymmer på bilen fortfarande!
det vita klägger på stickan finns ytterst lite kvar och har kört lite idag iaf. men vattenet har
försvunnit lite lite och bilen ryker efter man pressat bilen ibland.. men idag när det var ljust såg jag
att det var blå rök (alltså olja), och eftersom bilen gått snart 30.000mil så lär det vara dags för turbobyte.
kan det vara så att det rinner lite olja och vatten ifrån turbon och ut i avgasröret ist för blockpackningen?

MVH
Xenon D3S

LED lampor är inte starkare än en vä[…]

Följde instruktionen men konstigt nog gick n[…]

EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]