Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikeyman35
Man blir ju fan rädd vad folk betalar för sina verkstadsbesök. Jag skulle aldrig ha råd att ha 2 bilar om jag inte mekade själv...
Användarvisningsbild
av Funk
10 tusen , wow....jag pressade i Powerflexbussningar med stora skruvstädet hemma,det tog hela 4 timmar eftersom jag fick tillverka lite mothåll och liknande men slutade å' andra sidan på under 500:-

/Thomas
av qwerty
Funk skrev:10 tusen , wow....jag pressade i Powerflexbussningar med stora skruvstädet hemma,det tog hela 4 timmar eftersom jag fick tillverka lite mothåll och liknande men slutade å' andra sidan på under 500:-

/Thomas
En timlön på strax över 2300kr det, inte att förakta.
av BeppeV70
Är länkarmarna bra och kolla ändå styrleder (för du måste göra 4 hjulsinställning sen) så är det länkarmsbussningar främre antar jag de kostar 800kr för båda sidorna bilhuset, sen vad jag fattat ca: 1½timmes jobb varje sida riva ner länkarmarna och pressa ur de gamla bussningarna och pressa i den nya. Jag lejde bort detta jobb för man kan behöva rejäl press få i de nya bussningarna. Byter du ej bussningarna kommer du garanterat sneslita nåt däck samt bilen kan börja vandra på vägen....Släpp ratten på asfalt E4 se om bilen rör sig. Hör dej för hos flera verkstäder kräv offerter. Eller om du är kunnig gör det själv...Lycka till.Bengt
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Jag tror att jag föll i Bilia Sävedalens klor då Anpassad Service 12.000mil inklusive byte av skivor och belägg fram kostade 9000.- exklusive byte av multifilter.
När sedan meken ringer upp och meddelar att bussningarna är dåliga samt övre motorfäste så blir man lätt skakad över en extradebitering på 9870.-
Förklaringen var att de byter hela länkarmen då de tycker att även om bara de ena bussningarna var kass nu så kommer säkert de andra bli dåliga snart...
Eftersom man saknar rätt verktyg hemma så hamnar man i händerna på verkstaden, men efter detta kommer jag starkt fundera på alternativen.
Skall ta och känna på hjulinställningen med. Jag tycker det borde ingå för en servicenota på 19.000.-
av Nefix
Bytte länkarmsbussningar på min i höstas. 3200:- kostade det för båda sidor.
Volvo ville ha 2800:- per sida för att byta, så valet var enkelt.
Rent slöseri och byta länkarmar.
Användarvisningsbild
av Ravi
Mattias_F skrev:Jag tror att jag föll i Bilia Sävedalens klor då Anpassad Service 12.000mil inklusive byte av skivor och belägg fram kostade 9000.- exklusive byte av multifilter.
När sedan meken ringer upp och meddelar att bussningarna är dåliga samt övre motorfäste så blir man lätt skakad över en extradebitering på 9870.-
Förklaringen var att de byter hela länkarmen då de tycker att även om bara de ena bussningarna var kass nu så kommer säkert de andra bli dåliga snart...
Eftersom man saknar rätt verktyg hemma så hamnar man i händerna på verkstaden, men efter detta kommer jag starkt fundera på alternativen.
Skall ta och känna på hjulinställningen med. Jag tycker det borde ingå för en servicenota på 19.000.-

Tycker starkt att borde ingå en hjulinställning för det priset.

Köpte mina länkarmar på biltema
2st 1800:-
Jobbet 0:-
hjulinställning 400:-
Sammanlagt 2200 billigt eller

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]