Variosboy skrev:Det där var ju ingen kalkyl, det var ju bara en gissning!
Vill veta hur mycket du räknar med att vägarna du åker på kostar, hur mycket sjukvården faktiskt kostar, hur mycket skolgången faktiskt kostar osv osv osv.. Finns ju rätt mycket mer som du nyttjar än skola och sjukvård.
Sen svarade du inte på vad det är du förhindras göra i livet på grund av skatterna?
Eftersom du är arbetsgivare så antar att jag att du räknar bort tex arbetsgivaravgiften på din anställda när du säger att ditt skattetryck skulle minska si och så mycket, eller pratar du enbart om din egen lön?
Jag tycker att arbetsgivaravgiften är inte mitt skattetryck det är dom anställdas. Jag tycker dom anställda skulle ha haft friheten att själva välja hur deras surt förävärde slantar ska användas och vilket socialt skyddsnät dom vill betala för.
Gemene anställd i Sverige tror att dom har en bruttolön på 25 000 säg men det dom flesta inte vet att det på denna bruttolön tillkommer arbetsgivare gifter på ca 30 % ca 7500 kronor till vilket ger arbetsgivare en lönekostnad på 32500 helt plötsligt för 1 anställd.
På 5 anställda jag har så blir mina arbetsgivarutgifter ca 37500 ta bort det från en normal skattedeklaration som för mig ligger runt 300 k så blir det ändå ytterligare 260 k i skatter och avgifter till staten.!!!
Jag ska inte klaga idag heller om vi säger så men jag tycker mig långt ifrån få valuta för mina skattepengar tyvärr. Skolor läggs ner,sjukhus stängs, akutmottagnigar flyttas in i storstäderna, postkonot existerar knappt,våra äldre lider o.s.v
Då känns det som att jag kan skapa en tryggare tillvaro om jag får ta hand om mina skattepengar själv och planera min egen välfärd.
gillar inte staten.
Har ägt i s40n 2.0d 07a återköpt av volvo, V50 D5 summum
Väntar på xc60 r-design awd automat tekninkpakt rti,herrgårdspkt,barnsäkerhetspkt,delbart drag,metalic + en hel del annan lull lul