Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DaveC70
Hej!
Har en fråga ang V70 -05, servon hugger när man kör. Står man still på tomgång fungerar den mer eller mindre "huggfritt". Det är hastighetsberoende servo på den.

Nån jag pratade med påstod att det kunde vara styrväxlen som är slut, en annan sa att det kan vara packningarna till slangsystemet som behövde bytas. Min tanke är att det ev kan vara luft i systemet. En gammal 940 jag hade betedde sig ungefär likadant när det var luft i systemet. Dock är väl konstruktionen lite annorlunda och en aning mer komlicerad på V70:in än på 940:in.

Vad tror ni?

Förresten, när man luftar systemet, är det fulla rattutslag med öppet servokärl som gäller eller finns andra sätt?

Tilläggas kan att bilen har rullat 39.200 mil.

MVH
David
Användarvisningsbild
av DaveC70
Nexus skrev:har du haft låg nivå i behållaren? låter pumpen som den ska
Tack för ditt svar!

Har inte varit låg oljenivå i den, servon funkade finfint tills en dag när det plötsligt började hugga. Pumpen låter inte konstigt heller... Det konstiga enl min mening är att servon funkar nästan UA när man står still med bilen...

MVH

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]