Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
Brainy skrev:men bryggningen mellan - och ac ska fortfarande ske?
Jag antar att du bara använder ett relä som du kopplar in på ena sidan. Då ska den andra sidan utan relä kopplas enligt nr 4 med byglingen eller kan du använda koppling nr 2 om du vill. Båda kopplingarna kommer att fungera som frihjulsdiod för solenoiden.
Användarvisningsbild
av Camel
Brainy skrev:Jag kanske kan dra eltejp runt den så den blir svart. Tror du det fungerar då? :lol:
:wink: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Brainy
Camel skrev:
Brainy skrev:men bryggningen mellan - och ac ska fortfarande ske?
Jag antar att du bara använder ett relä som du kopplar in på ena sidan. Då ska den andra sidan utan relä kopplas enligt nr 4 med byglingen eller kan du använda koppling nr 2 om du vill. Båda kopplingarna kommer att fungera som frihjulsdiod för solenoiden.
Ja jag kör bara på ett relä. Mao så kan jag köra på den varianten som jag redan knåpat ihop?
Bild
Svart sladd denna gång! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Camel
Brainy skrev:Ja jag kör bara på ett relä. Mao så kan jag köra på den varianten som jag redan knåpat ihop?
På min dåliga dataskärm ser det ok ut. Isolera överblivna anslutningar.
Brainy skrev:Svart sladd denna gång! :mrgreen:
Utmärkt! För renläriga spelar färgerna stor roll. :mrgreen: Men elektronerna bryr sig knappast om färgen, eller... :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
Ska ut och åka imorgon så idag ska grejerna kopplas in!

Kikade lite på ballastplacering och tror jag fick till en riktigt fin.

Fastsatt i plåten ovanför respektive lykta, där en del av ballasten är rakt ovanför listan och en del är i hålrum bredvid lyktan. Jag trodde inte de skulle få plats med lyktan på plats men det gjorde det. (Med reservation för att jag inte kopplat in kablarna ännu men det verkar gå tillräckligt fritt.

Här ses ballasten hänga, buntbandet inte helt åtdraget ännu.
Bild

här ser ni buntbandet jag fäst ballasten med i hörnet.
Bild

Återkommer senare under kvällen med hur det gått att koppla in.
Användarvisningsbild
av Brainy
Sådär, nu är grejerna inkopplade.
Ballastplaceringen blev perfekt på passagerarsidan, lyktan går in och ut utan problem och in och urkopplingen är enkel.
På förarsidan så blir däremot sladdarna lite för mycket i vägen så lyktan måste lirkas in. Ska försöka få undan sladdarna med buntband så det blir enklare, det som då tyvärr får stryka på foten är enkelheten att koppla ur lampan.

Så mycket foton att visa har jag inte, Camel har redan visat allt som behöver visas tidigare i tråden :)

Jag använde endast ett relä, det placerade jag mellan lyktorna i närheten av en kontaktstomme och har dragit kablaget längs med dess kablage. Koppade ström på plusplinten i säkringscentralen och kopplade jorden på minus på batteriet.

Likriktarbryggorna göms inne i lyktorna, allt annat är placerat utanför.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 25
USB uttag

Beställde det här uttaget plus lite mer […]

Jag har en 740 GLT 16V 88B. Denna modell är[…]

Lär vara handbromsen, bra att du vet att det […]

Skrikande ljud