NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av WSAB
Stiffe72 skrev:
KKR skrev:
nickelenkan skrev: Eftersom min bil enbart har Performance och inte ens ett AUX ingång så undrar jag vad man kan göra?
Men nog har du AUX ingång, det har väl alla MY -11. Sitter i främre armstödet i förvaringsfacket under nedre luckan. Titta i instruktionsboken.
Aux finns bara till High Performance och Premium Sound.
Jag har en 2010 Momentum med Performance-stereon och jag har ett AUX-uttag under luckan längst bak på mittkonsollen.
Kan ju vara nåt som kanske ingår i Momentum, vad vet jag, men jag har ett i alla fall!

Kör min Ipod via det och det funkar utmärkt.
Användarvisningsbild
av nickelenkan
Jag har ,enligt försäljaren,en momentum....där det, när jag frågade försäljaren, satt en High Performance...enligt instruktionsboken så ska det finnas både USB. o AUX.
Nu verkar det som att det enbart är performance. ( må så vara...dålig koll av mig vi köp, men det fanns annat som lockade) men under armstödet så finns inga uttag, varken USB eller AUX.
Så om jag har får ihop det lite så på en MY11 med performance så är AUX ett tillval. Och något som kan lura en är att det sitter diskanter uppe i dörren (på insidan av backspeglana). Högtalargallren för diskanterna i bakdörrarna är enbart galler......inget bakom ;-(
Ska man klaga på försäljaren??
Vad kan man då göra för att hotta upp det hela?

//Nicke
Senast redigerad av 1 nickelenkan, redigerad totalt 0 gånger.
av Stiffe72
nickelenkan skrev:Jag har ,enligt försäljaren,en momentum....där det, när jag frågade försäljaren, satt en High Performance...enligt instruktionsboken så ska det finnas både USB. o AUX.
Nu verkar det som att det enbart är performance. ( må så vara...dålig koll av mig vi köp, men det fanns annat som lockade) men under armstödet så finns inga uttag, varken USB eller AUX.
Så om jag har får ihop det lite så på en MY11 med performance så är AUX ett tillval. Och något som kan lura en är att det sitter diskanter uppe i dörren (på insidan av backspeglana). Högtalargallren för diamanterna i bakdörrarna är enbart galler......inget bakom ;-(

//Nicke
Om du kollar på knappen till höger där man matar ut cd-skivan...står det CD så har du inte AUX, så är det för mig iaf.
Användarvisningsbild
av nickelenkan
Stiffe72 skrev:
nickelenkan skrev:Jag har ,enligt försäljaren,en momentum....där det, när jag frågade försäljaren, satt en High Performance...enligt instruktionsboken så ska det finnas både USB. o AUX.
Så om jag har får ihop det lite så på en MY11 med performance så är AUX ett tillval. Och något som kan lura en är att det sitter diskanter uppe i dörren (på insidan av backspeglana). Högtalargallren för diamanterna i bakdörrarna är enbart galler......inget bakom ;-(

//Nicke
Om du kollar på knappen till höger där man matar ut cd-skivan...står det CD så har du inte AUX, så är det för mig iaf.
Japp så står det hos mig åxå ;-(
av MatsO
Den momentum -10 som jag tittade på förra helgen hadde aux och mode knapp så det kan vara momentum då.
Performamancestereon fixar inte MP3. Enda sättet till den är via AUX eller att montera en expansionsmodul.
Volvo har en som kostar mellan 3 och 4' exklusive jobb som då ger USB plus Ipod stöd
Användarvisningsbild
av nickelenkan
Ok! Ska ringa och "gnälla" på säljaren och se om han kan ge mig ett bra pris på en USB/iPod interface.
Går det att komplettera med andra högtalare? Fler högtalare?
Användarvisningsbild
av wendtan
Jag har förstått det som att om du har Performance sound, så har du AUX standard om du inte har Blåtand. Stereon har bara en ingång vilket gör att man inte kan kombinera dessa 2. Sambons bil är en V50 MY08 med performance sound och Aux. detta helt utan några tillval.
Användarvisningsbild
av nickelenkan
wendtan skrev:Jag har förstått det som att om du har Performance sound, så har du AUX standard om du inte har Blåtand. Stereon har bara en ingång vilket gör att man inte kan kombinera dessa 2. Sambons bil är en V50 MY08 med performance sound och Aux. detta helt utan några tillval.
Japp, jag har performance sound med blåtand.....och ingen AUX (eller USB)
Har ringt till försäljaren och påtalat problemet (eftersom han sa till mig att det var high performance i bilen)
Vi pratade lite om iPod-USB interface och han skulle kolla upp och återkomma.
To be continued......
Användarvisningsbild
av Funk
Jag beställde en ny V50 idag, och i utrustningslistan stod följande anmärkning:

Bluetooth handsfreesystem** AUX porten försvinner vid val av Bluetooth, TIPS! uppgradera till High Performance för 20 poäng så får du även USB ingång
**Lägg till Teknikpaket/High Performance för att bibehålla AUX port

/Thomas
Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]

Felkod

De flesta bilderna är på EGR. Felkoden […]