Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Nu är det ju olagligt att köra med dimljus vid mörker så hurvida de lyser upp eller ej är ju struntsamma, bara de syns av mötande i dagsljus och det gör de.

Tycker man då att det är snyggare att köra med dimmisar och p-ljus på dagtid så gör man det, vill man bara spara på xenonet så kan man också göra det.

Frågeställningen handlade om hur man gör, inte att man inte ska göra :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Brainy skrev: bara de syns av mötande i dagsljus och det gör de.
Har aldrig pratat om att köra i mörker.

Nu tycker ju jag att originaldimljusen lyser så himmla svagt att de inte ens duger som bra varselljus i ens dagsljus. Så kass är de... kan inte fatta varför volvo valde att köpa in dessa överhuvutaget.

Därför hade jag 1000% heller monterat ett par DRL LED som syns ordentligt.
Användarvisningsbild
av akterspegel
Tydligen så har V50 MY12 en DRL funktion efter lite påläsning och då sitter det kraftiga LED dimljus monterat.
Antar att dom inte passar på V70?
Finns det något liknande pågång till V70?
av Wallskog
peetan skrev:Wallskog.
Har du dimljus eller Behöver du?
Har ett par vä och hö liggande.

Ja har inga, skulle vilja ha eftersom ja tycker inte det är så snyggt med DRL :/ det ska ju gärna se så original ut som möjligt även om det är Styling ;) va vill du ha för dom? :)
av Wallskog
Är det någon som vet om det är fördraget något eller måste man köpa ny härva och allt sånt? Knapp till dimljusen finns ju inte i bilen heller, kan man köpa bara dimljusknappen någonstans eller måste man byta hela knappsatsen? Ja har inte en aning eftersom det är lite väl ny bil för att ja ska veta hur det funkar ;)
av peetan
Du kan enkelt kolla om det är framdraget genom att lossa dimljuskåpan.
Bakom den bör det sitta en kontakt "parkerad".
Har du den ena så har du även den andra.

När det kommer till strömställaren så tror jag att du måste byta.
Såg att jönköpings bildemontering har en för 400:-

Som sagt, har ett par liggandes, 500:- för båda.
av Hubbes2010
peetan skrev:Du kan enkelt kolla om det är framdraget genom att lossa dimljuskåpan.
Bakom den bör det sitta en kontakt "parkerad".
Har du den ena så har du även den andra.

När det kommer till strömställaren så tror jag att du måste byta.
Såg att jönköpings bildemontering har en för 400:-

Som sagt, har ett par liggandes, 500:- för båda.
Allt är fördraget bara koppla ni dimisar och sätta ditt en strömställare art: 30739414 med dimljuskontakt...dock måste du köpa mjukvara Art; 30698448 (Dimljus utan restriktioner ( kan tändas hur som helst) på Volvo annars funkar inte dimljus.

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]