Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Normalt avskyr jag Collins åsikter, men här träffar han mitt i prick. Volvo är del av en större samtida trend mot mer designade och mindre praktiska bilar. Och någon sanning måste det ju ligga i det. Man chansar inte med mångmiljardsatsningar på nya modeller.
av kallessida
Är de bara jag, eller är de nån mer som typ avskyr Collins?

Hade man kunnat välja mellan Collins och Hitler, så hade jag valt att återuppliva Hitler alla dagar i veckan istället för att ha Collins och hans yttranden...
av Lövet
Härligt med bensinfemmor! Oväntat men kul att Volvo vågar komplettera fyror med motortyper med ordentligt motorljud. Hoppas innerligt att de inte kommer med Geartronic som standard dock...
Användarvisningsbild
av StringerBell
Men har inte Volvos VD sagt att det kommer bli fyror över hela linjen i framtiden?
Användarvisningsbild
av V9097
Någonting säger mig att Volvo vill komma ifrån Powershiftlådan. Den erbjuds inte till något motoralternativ. Kankse är detta ett led i separationen med Ford? Inte helt logiskt iofs, eftersom vissa motorer och hela plattformen är från Ford.

Hursomhelst verkar bensinfemmorna finnas till för att erbjuda automatversioner, de erbjuds inte ens med manuell.
av Lövet
V9097 skrev:Hursomhelst verkar bensinfemmorna finnas till för att erbjuda automatversioner, de erbjuds inte ens med manuell.
Fan!
Volvo måste ta sig i kragen på riktigt på den här fronten. Geartroniclådan är ett fornminne.
av Gourmand
kallessida skrev:Är de bara jag, eller är de nån mer som typ avskyr Collins?

Hade man kunnat välja mellan Collins och Hitler, så hade jag valt att återuppliva Hitler alla dagar i veckan istället för att ha Collins och hans yttranden...
Collin har ofta vågat gå emot strömmen och framföra egna uppfattningar, även när "alla andra" är överens. Han har bidragit till att avslöja många s.k. heliga kor, t.ex Mercedes "kvalitet" m.m. Han står fast vid sina synpunkter och redovisar bakgrund till sina ställningstaganden, även när t.ex det arroganta trafikborgarrådet Ulla Hamilton gapar som mest. Hon kommer ständigt med påståenden som hon ej kan styrka och Collin slår snabbt sönder dessa påståenden. Han hade kunnat göra det lätt för sig, jamsa med och stryka medhårs. Det gör han inte och det är det som kallas integritet - att inte vara till salu.
av Amli
andreas_lofgren skrev:
V9097 skrev:Hursomhelst verkar bensinfemmorna finnas till för att erbjuda automatversioner, de erbjuds inte ens med manuell.
Fan!
Volvo måste ta sig i kragen på riktigt på den här fronten. Geartroniclådan är ett fornminne.
Jag håller med. Det är just Volvos automat lådor som ställer dem efter tyskarna när det gäller drivlinan. Får de till riktigt bra automatlådor är de i allra högsta grad med i toppskiktet enligt mig.
av Lövet
Jag vill inte ha automat alls egentligen, men om den måste finnas så får den inte hålla så låg nivå som de konventionella automatlådorna från AW. Dags att leta på marknaden efter en ersättare till Powershift för Volvo tycker jag.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15
AC fungerar bara på en sida

AC:n kyler såvitt jag vet (åker P80) a[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Vad jag har hört så accepterar inte bi[…]

Jo det är samma på alla 940 men tidiga […]