Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
Jag sålde en v70 2,5FT modell 09 uttagen 08 min hade gått 5400mil, jag fick sålt den för 200.000kr i november. Har priserna sjunkit mycket sedan dess?
Användarvisningsbild
av poseidon
En bilannons med bara 1 bild öppnar jag inte ens. Grejen är väl oxå att 2.0F Kintetic dräller det ju av, gamla hyrbilar etc.
Skulle nog inte heller köpa en bil som jag dag 2 måste lämna på service.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Tog en titt på annonsen nu, och som någon annan skrev, ta fler bilder och lägg in, lös det där med service, eller skriv i annonsen att du drar av det på priset om köpet sker innan servicen är gjord.

Sen är jag lite allergisk mot annonser med mycket dötext. För mig passar det på en entusiastbil. Nu var det ju inte så mycket sånt i din annons. Men ändå.

Vad det gäller färgen så tror jag inte det är någon skillnad på folks tycke när det gäller nytt eller begagnat, det är alltså lika många procent nyköpare som begköpare som kan tänka sig en bil i en viss färg. (är jag partisk här kanske?) :D
av Steff 99
Har du 130.från handlaren så ta det istället, frågan är om du får mycket mer om du skall få den såld privat.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Mccartney skrev:Jag sålde en v70 2,5FT modell 09 uttagen 08 min hade gått 5400mil, jag fick sålt den för 200.000kr i november. Har priserna sjunkit mycket sedan dess?
Grejjen är ju att Volvo har dumpar ut sprillans nya V70 T4 för 249.000 i mängder. Då köper ju de flesta heller en sprillans ny bil med fulla garantier och allt nytt, istället för att satsa på en 4 år gammal bil där inga garantier finns och men massa dyra reparationer, underhåll och servicar som är på väg....
Användarvisningsbild
av akterspegel
VolvoB20 skrev:
Mccartney skrev:Jag sålde en v70 2,5FT modell 09 uttagen 08 min hade gått 5400mil, jag fick sålt den för 200.000kr i november. Har priserna sjunkit mycket sedan dess?
Grejjen är ju att Volvo har dumpar ut sprillans nya V70 T4 för 249.000 i mängder. Då köper ju de flesta heller en sprillans ny bil med fulla garantier och allt nytt, istället för att satsa på en 4 år gammal bil där inga garantier finns och men massa dyra reparationer, underhåll och servicar som är på väg....
Det lät billigt, kan du länka till en sådan annons. Jag hittar inte något som påminner om sådana priser.
Användarvisningsbild
av SvenB
Steff 99 skrev:Har du 130.från handlaren så ta det istället, frågan är om du får mycket mer om du skall få den såld privat.
Håller med. Du skall betänka att handlaren har räknat av servicen, eventuella reparationer efter besiktningen och garantiåtaganden till nya köparen. Då är du uppe i det du försöker att sälja för. En seriös bilhandlare säljer inte en bil som skall besiktigas i morgon eller en bil som skall servas NU.
av kekke
en trött bil som att sparka en död gris i röven händer inget 143 är för mycket sen serva oc bes den som dom andra säger men håller med skulle ha lämnat inn den i inbyte
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist