- mån 27 feb 2012, 23:27
Jag sålde en v70 2,5FT modell 09 uttagen 08 min hade gått 5400mil, jag fick sålt den för 200.000kr i november. Har priserna sjunkit mycket sedan dess?
Moderator: Moderatorer
Mccartney skrev:Jag sålde en v70 2,5FT modell 09 uttagen 08 min hade gått 5400mil, jag fick sålt den för 200.000kr i november. Har priserna sjunkit mycket sedan dess?Grejjen är ju att Volvo har dumpar ut sprillans nya V70 T4 för 249.000 i mängder. Då köper ju de flesta heller en sprillans ny bil med fulla garantier och allt nytt, istället för att satsa på en 4 år gammal bil där inga garantier finns och men massa dyra reparationer, underhåll och servicar som är på väg....
VolvoB20 skrev:Det lät billigt, kan du länka till en sådan annons. Jag hittar inte något som påminner om sådana priser.Mccartney skrev:Jag sålde en v70 2,5FT modell 09 uttagen 08 min hade gått 5400mil, jag fick sålt den för 200.000kr i november. Har priserna sjunkit mycket sedan dess?Grejjen är ju att Volvo har dumpar ut sprillans nya V70 T4 för 249.000 i mängder. Då köper ju de flesta heller en sprillans ny bil med fulla garantier och allt nytt, istället för att satsa på en 4 år gammal bil där inga garantier finns och men massa dyra reparationer, underhåll och servicar som är på väg....
Steff 99 skrev:Har du 130.från handlaren så ta det istället, frågan är om du får mycket mer om du skall få den såld privat.Håller med. Du skall betänka att handlaren har räknat av servicen, eventuella reparationer efter besiktningen och garantiåtaganden till nya köparen. Då är du uppe i det du försöker att sälja för. En seriös bilhandlare säljer inte en bil som skall besiktigas i morgon eller en bil som skall servas NU.
StefanN skrev:http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... x?offer=12285000 står det när jag klickar på länken.