Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chabby
Vart hittar man bra och billigt bussningar till fjäderbenstaget? Vill ha motorgummit som sitter fast i staget också? Är detbästa att köpa orginal? Vart hittar man priser på sånt`?
av chabby
Hallå är det precis dött här eller! Har hittat på Samsbilmode så det blir hårdare bussningar
Är det NÅN som har bytt nån av dom här?
Position 14, Bussning fjäderben/motorrumsstag. Styvar upp yttre infästningen. (2 per bil erfordras). 225:-/st

Position 13, Bussning mindre, Övre motorfäste (1 per bil), 335:-/st

Position 12, Bussning stor, Övre motorfäste (1 per bil), 345:-/st

Position 11, Bussning främre liten, Främre undre motorfäste (1 per bil), 295:-/st
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har det övre motorfästet i polyuretan, hade jag bytt idag hade jag valt Volvos nya utförande i gummi istället...polybussningen leder in mer vibrationer och oljud i kupen än vad man tror. Jag har för mig att det nya fästet kostar runt 550:-, men är osäker..

/Thomas
av chabby
Okey! så det är väldigt mycket oljud eller? vill helst byta alla bussningar då dom andra säkert är slitna med pga att mitt övre västa har gått av helt i gummit ! så andra har väll glappat upp kanske!

Hittade
http://www.jerd.se/volvo/v70n.php
där kostar allt 1175kr
och på samsbilmode kostar det 1495kr och då finns inte nedre bakre motorfästets bussning med..

Hmm men det är ju det där med oljud och vibrationer! RÅD TACK!
Användarvisningsbild
av Funk
Jag hade kört original rakt igenom idag, i t.ex bärarmar är det en annan sak, där är Powerflex helt klart att föredra. Den gamla varianten av övre motorfäste var kass och tålde mycket lite, den nyare är riktigt bra så det finns ingen anledning att byta om du inte plockar ut +450hkr och har för vana att köra race på klistrad strip.

/Thomas

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]