Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dreamline92
Hej alla kunniga Volvo ägare!
Min S60 gick inte förbi besiktningen pga att det var en glapp i den vänstra yttre styrled, men då åkte jag till min farsa kompis som har en verkstad och bytte ut den. :)
Men märke senare att när ratten stod rak så glider bilen åt vänster, man få helt enkel dra ratten åt höger ca 1 graders vinkel då går bilen rak :shock:
vad kan det vara för fel? ?:-/ jag är nämligen en fattig student, så att behöver den billigaste metod. Hjälp? hehe
Gick in på Bilia och de lalla om någon framvagn inställning och justeringar som kostar mellan 1380 - 1800 kr. :cry:
Dreamline92 skrev:Hej alla kunniga Volvo ägare!
Min S60 gick inte förbi besiktningen pga att det var en glapp i den vänstra yttre styrled, men då åkte jag till min farsa kompis som har en verkstad och bytte ut den. :)
Men märke senare att när ratten stod rak så glider bilen åt vänster, man få helt enkel dra ratten åt höger ca 1 graders vinkel då går bilen rak :shock:
vad kan det vara för fel? ?:-/ jag är nämligen en fattig student, så att behöver den billigaste metod. Hjälp? hehe
Gick in på Bilia och de lalla om någon framvagn inställning och justeringar som kostar mellan 1380 - 1800 kr. :cry:
En komplett hjulinställning kostar runt 800 på däckfirmor i en större stad. Skiljer väll mellan städer. Men står ratten fel så är antagligen hjulinställningen åt skogen, precis som du själv misstänker o våra bilar käkar en uppsättning däck till frukost om det är fel.
Din farsa kompis som har verkstaden borde väl insett att man gör hjulinställning efter att ha bytt delar i framvagnen !??.
Inser man inte det borde man nog inte meka bil..
blådåren skrev:Din farsa kompis som har verkstaden borde väl insett att man gör hjulinställning efter att ha bytt delar i framvagnen !??.
Inser man inte det borde man nog inte meka bil..
en bra fråga hehe,

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]