Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av strenkan
Har lite problem med låset till tanklocket. Det har krånglat en bra tag nu så man har fått låsa/öppna ett par gånger för att det skall öppnas, men har skjutit problemet framför mig. Nu har det lagt av helt. Går inte ens att rubba genom den manuella öppningen från insidan..de sitter helt fast. Någon som varit med om detta och vet vad problemet är så är jag grymt tacksam för hjälp.

Ska kolla på det i helgen men hur får man bort inredningen i bagaget. Tar man bort plastlisterna vid fönstret för att sedan kunna vika undan mattan?? Eller är det mer krångligt än så..behövs några clips till monteringen??

Trevlig kväll på er!
Användarvisningsbild
av V40sport
strenkan skrev:Har lite problem med låset till tanklocket. Det har krånglat en bra tag nu så man har fått låsa/öppna ett par gånger för att det skall öppnas, men har skjutit problemet framför mig. Nu har det lagt av helt. Går inte ens att rubba genom den manuella öppningen från insidan..de sitter helt fast. Någon som varit med om detta och vet vad problemet är så är jag grymt tacksam för hjälp.

Ska kolla på det i helgen men hur får man bort inredningen i bagaget. Tar man bort plastlisterna vid fönstret för att sedan kunna vika undan mattan?? Eller är det mer krångligt än så..behövs några clips till monteringen??

Trevlig kväll på er!
Vad har du för bil, egentligen? Tanklocket aktiveras väl inte inifrån på V40? Det är ju bara att öppna locket, skruva bort tanklocket och tanka.
?:-/
av strenkan
teddysoft skrev:Vad är det för bil?

Listerna skall bort först för att kunna riva bort mattan är korrekt om jag inte misstar mig.
Det är en v40 01:a...råkade visst glömma den lilla detaljen :oops:
Sitter listerna skruvade någonstans eller är det bara clips?
av strenkan
Vad har du för bil, egentligen? Tanklocket aktiveras väl inte inifrån på V40? Det är ju bara att öppna locket, skruva bort tanklocket och tanka.
?:-/[/quote]

Glömde skriva att de gäller en v40 -01. Var kanske otydlig det är själva luckan som har en låsning som går på centrallåser. Den har totalt fastnat i låst läge. Man brukar kunna öppna den manuellt från bagaget om man tar bort den lilla plastpluggen som sitter på vänster sida i bagaget. Men nu har den helt fastnat. Den rör sig någon mm då man låser och öppnar c-låset så något har hänt...
Användarvisningsbild
av teddysoft
strenkan skrev: Det är en v40 01:a...råkade visst glömma den lilla detaljen :oops:
Sitter listerna skruvade någonstans eller är det bara clips?
Tror dom bara sitter med clips(eventuellt kanske med 2-3 skruvar?), har inte rivit nått i min egna V40 än
på det sättet :wink:

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]