- mån 27 feb 2012, 10:44
När bilen stått en stund på tomgång och jag för spaken från läge "N" till läge "D" (för att köra iväg) så tar det ibland några sekunder innan växeln hoppar i, och då ganska hårt. Detta har uppstått under vintern. Har inte märkt av detta tidigare under de ca 3 år som jag haft bilen.
Inga andra lägen har detta problem. "R" t ex, hoppar i direkt.
Oljan är röd och fin, och bilen är servad som den ska + lite till.
Det enda som jag ser är att nivån på stickan är aningen låg - ligger mellan "hot" och "cold", när den kanske helst skulle ligga på "hot".
Det gäller min V70N -02 med snart 20.000 mil på mätaren, så det är ju iofs ingen ny bil.
Är det nån som haft liknande "symtom", och vad gjordes då?
Är det en första "varnings-signal" från lådan, att den är på väg att ge upp, kanske?
(Den funkar kanonbra, annars. Det är bara denna lilla fördröjning som finns att klaga på)
Är det nån som har någon teori om vad det kan vara?
Tacksam för svar
Johan
Inga andra lägen har detta problem. "R" t ex, hoppar i direkt.
Oljan är röd och fin, och bilen är servad som den ska + lite till.
Det enda som jag ser är att nivån på stickan är aningen låg - ligger mellan "hot" och "cold", när den kanske helst skulle ligga på "hot".
Det gäller min V70N -02 med snart 20.000 mil på mätaren, så det är ju iofs ingen ny bil.
Är det nån som haft liknande "symtom", och vad gjordes då?
Är det en första "varnings-signal" från lådan, att den är på väg att ge upp, kanske?
(Den funkar kanonbra, annars. Det är bara denna lilla fördröjning som finns att klaga på)
Är det nån som har någon teori om vad det kan vara?
Tacksam för svar
Johan
V70N -02 Aut Business 170hk
Saab 9-5 2,0t -01
740GL -87
Saab 99GL -79
242L -75
Saab 9-5 2,0t -01
740GL -87
Saab 99GL -79
242L -75
- By kung_royne