Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gnestakalle
När du har full tank och har dessa svårigheter, känner du då bensindoft i motorrum eller runt fronten. Jag undrar om det kan vara så att din kolkanister dränks när du har full tank. Det är bara en tanke att det skulle vara ide att kolla EVAP-systemet (tankavluftningen).

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Nexus
Du har inen varningslampa som tänds när den är grinig på starta? har du testat köra utan tanklock ifall det är någa strul med avluftningen
av hubbe86
Det jag haft problem med på båda mina 850 och en v70 t5 -98 NÄR DE STARTAR HELT OREGELBUNDET är att fördelaren är slut.

http://www.backspegeln.com/tips_fordelare.asp

Det ger felet att den startar på ett kolvslag ibland och e skitseg att starta ibland. Bilen går hur rent som helst när den väl är igång.

När du ändå byter så byt kablar och stift.

mvh
av Maurtin
Har varit lite off.. felet är ej löst...
Märkt nu att man måste dra på tändningen 2,3 gånger för att pumpa fram soppan för att den ska starta.
Så antar att felet är något med bränslet, men vad... Kollat pumpen, och slangen från pumpen ifall den skulle läcka men icke..

Förslag någon? Börjar bli jobbigt :???:
Användarvisningsbild
av Alfredo
Maurtin skrev:Har varit lite off.. felet är ej löst...
Märkt nu att man måste dra på tändningen 2,3 gånger för att pumpa fram soppan för att den ska starta.
Så antar att felet är något med bränslet, men vad... Kollat pumpen, och slangen från pumpen ifall den skulle läcka men icke..

Prova med att byta bränsle reläet först, sitter bredvid säkringarna i motorrummet och är märkt 103.
av Maurtin
Alfredo skrev:
Maurtin skrev:Har varit lite off.. felet är ej löst...

Prova med att byta bränsle reläet först, sitter bredvid säkringarna i motorrummet och är märkt 103.
Okej, men pumpen går varje gång? Bara att man måste vrida på 2,3 gånger för att den ska starta
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]