Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo33966
Hej igen.
Nu är problemet med mitt tidur fixat. Istället för uppdatering av mjukvaran, fick jag helt ny mjukvara inlagd.
Förstår ej skillnaden, men nu fungerar tiduret som innan servicen.
Men nu har jag en fråga om bältesvarningens höga ljud, går det på något sätt att ändra detta, jag tycker det låter väldigt högt
Jag har även problem med att varningsljudet för passagerarna bak. Passageraren kan ha lämnat bilen och stängt dörren,
men varningsljudet låter ändå. verkar vara ett vanligt fel.

MVH Sören
av Steff 99
Att ljudet är högt beror på att du skall ta på säkerhetsbältet; ljudet ökar också i intensentet ju längre du kör utan att ta på bältet...så det är helt enligt boken.
Det med baksätet får du kolla upp. så skall det inte vara.
av volvo33966
Jag vet att det är så, men passagerare har en tendens att ta av bältet långt innan man stanat.
särskilt baksätespassagerarna. Har åkt i en volvo v50 där är det en stor skillnad på varningsljudet.[lägre]
Glömde skriva att jag har en S60 D3-11.
MVH Sören
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag TROR det går att ställa hög alternativt låg ljudnivå via Vida. Men det kan va så att det är låg från början så man bara kan höja ytterligare.

/Martin
Användarvisningsbild
av Vojje
volvo33966 skrev:Hej
Vida, Vad är det för något
MVH Sören
Vida tillverkar pellets :lol: och är dessutom en mjukvara som Volvo använder för att läsa felkoder och trixa i bilens mjukvara.
Användarvisningsbild
av apersson850
volvo33966 skrev:Jag vet att det är så, men passagerare har en tendens att ta av bältet långt innan man stanat.
Det är nog bara uppfostran av passagerarna som kan hjälpa dig, tror jag.
Användarvisningsbild
av MartinS
Pipandet för passagerarna bak kan kvitteras med read-knappen så det blir tyst, iallafall på min xc.

/Martin
Användarvisningsbild
av apersson850
Ananrs får du spela upp den ramsan som man hör varje gång man har landat:
"We ask the passengers to remain seated with the seat belt fastened until the aricraft has come to a complete stop and the pilot has turned the fasten seat belt lights off."
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Ide för Volvo, när baksätesåkarna tar av sig bältet så skriker det bara högt i bakhögtalarna, har arbetskamrater som alltid tar av sig bältet innan bilen står still.
Ford hobby husbil chassinummer

Varför måste jag det. Den går ju […]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]