Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
För drygt två år sedan var jag i valet och kvalet - XC60 eller XC70?

Valet föll på XC70 delvis på grund av lastutrymmet och baksätet men även designmässigt då jag kände att XC60 var lite "klumpig" i sin design.

Nu börjar det bli dags för byte igen. Inför modellår 2013 kan vi förvänta oss en facelift av exteriören på XC70. Interiören har redan fått sig en genomgång.

Det känns denna gång ännu mer ambivalent när det gäller valet av modell. Kanske skulle kännas mera nytt med en helt annan kaross...

Tar tacksamt emot råd och synpunkter i frågan.

Det gäller D5 Summum aut med Polestar och det mesta av övriga tillval.

Hälsningar

Henry
av eos1ds
Hej Henry! Var själv i kvalet tidigare.Prövade över två helger din aktuella spec, en rdesign o en vanlig. Dock ingen av dem hade polestar o 4c. Avverkade ca 60 mil. I början kändes allt nytt o fräscht, xc60 är rätt så ombonad invändigt speciellt jmf med min dåvarande xc70 my11. Körmässigt var den mer ....... Svårt att beskriva. Utseendemässigt tycker jag nog fortf xc70 vinner, smaksak givetvis. Blev ändå en till xc70-12 fast med 4c som nog är det jag är mest nöjd med. Får väl se om det blir några större nyheter exteriört på my13? Nuvarande kärra hade jag tänkt köra tills en ny generation xc70 kommer. Du bör nog pröva bägge o jämföra, inredningen from 12 blev ett större lyft än jag trodde. Blir nog svårt att hitta demobilar med 4c dock. Good luck!
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Tack för kloka synpunkter eos1ds.

Jag har planer på att försöka låna en XC60 några dagar för att känna efter om det är "min" vagn. Four-C går troligen inte att få tag i då men jag känner ju till det systemet så det är inte hela världen.

Blir det ännu en XC70, anskiktslyft 2013, så är det antaglien, som du säger, sedan dags för nästa generation av XC70 när det nästa gång börjar dra ihop sig till byte.

Ska blir spännande att se om en eventuell exteriör facelift av XC70 gör valet lättare.

Vänligen

Henry
Användarvisningsbild
av torwald
XC60 kan väl inte få ventilerat läder? Något som jag tycker är synd i så fall då det är otroligt skönt på sommaren.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Har inte testat ventilerade stolar. Denna fråga har varit uppe på forumet tidigare och jag blev då inte riktigt klok på om det ansågs som ett bra tillval.

Finns inte ventilerade stolar till XC60?

/Henry
av Sharkbait
Henry_Fågeljazz skrev:Har inte testat ventilerade stolar. Denna fråga har varit uppe på forumet tidigare och jag blev då inte riktigt klok på om det ansågs som ett bra tillval.

Finns inte ventilerade stolar till XC60?

/Henry

XC70
Läder, läder dynamic, ventilerat läder, inscription, inscription ventilerat och r-design

XC60
Läder och r-design

I mitt tycke är det ett stort minus att XC60 inte har samma utbud som XC70.
Användarvisningsbild
av apersson850
Säljaren tyckte att jag skulle ha Dynamic till min XC70. Jag hade inte insett skillnaden riktigt, men så mycket fick jag i alla fall reda på som att man inte kunde få Dynamic med ventilation. Finns tydligen inte för den stolen, även om själv klädseln är densamma.
Eftersom jag hade åtminstone en bil med lite mer sportbetonade stolar tidigare valde jag Dynamic, men det var nog korkat. Inte är de speciellt bra att sitta på, och skinnklädsel är ju bara bra vid ett enda tillfälle, nämligen när någon spillt något i sätet och det ska torkas bort. Men nu är ungarna så stora att sånt sällan händer, och sitta på skinnstolarna är ju sämre i nästan alla lägen, jämfört med den plysch/skinnkombination (plysch i sittytan) som jag hade tidigare.
Användarvisningsbild
av Gurra82
jag köpte inte skinn för att barnen spiller, utan för sambon spiller :D

Volvo bytte rutorna kostnadsfritt om limmet sl&aum[…]

+Men den har bättre räckvidd än gam[…]

Om ljudet uppstår när du hissar upp den[…]

Kan ju tillägga att jag skyndsamt kopplade in[…]