Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jojjeblom
llesrof skrev:
jojjeblom skrev:Machete ska kollas i kväll http://www.imdb.com/title/tt0985694/
Den är rätt underhållande om man är på sånt humör. Bra? Näe. Våldsam? Mycket. Rolig? På sitt sätt. :mrgreen:
Stämmer bra in på denna film som vi nyss kollat, lite glimten i ögat måste man nog ha för att kolla denna film och ''gilla'' det.

Ogillar man blod/huvuden som rullar mm mm så titta inte.

Sen jag som ''nog'' börjar bli gubbsjuk, så är ju damerna i denna rulle klart sevärda om man säger så :D
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Only the Brave ----- http://www.imdb.com/title/tt0410403/

En krigsfilm som utspelas under 2á världskriget. Filmen baseras på riktiga människor & händelser.
En mycket välgjord film & riktigt bra skådespeleri.
Det finns till dags datum inte ett amerikanskt regemente med så mycket utmärkelser som 100th/442nd.
Denna film gör att man känner vemod men oxå tacksamhet över de uppoffringar som gjordes av de enskilda soldaterna.

Denna film får högsta betyg av undertecknad !
av llesrof
Den har jag missat. Skriver upp den på att-se-listan. Jag kollade på "Okänd soldat" från 1985 för några dagar sedan. Säga vad man vill om finnarna men göra krigsfilm kan de.
Användarvisningsbild
av erikn
Jag såg en gång en film som jag skulle vilja se igen. Men jag kan inte komma ihåg vad den heter.
Ungefärlig handling:
Ett gäng jägare bjuder med en ny kompis på jakt i obygden. Under middagen inser den medbjudne att det är han som kommer att vara villebråd, och att de gjort det ett antal gånger förut. Men den nya är smart, så han överlistar de andra och tar dem en efter en. Till slut bara en kvar som flyr med flygplan.

Någon som vet vilken det är?
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Act of valor

http://www.imdb.com/title/tt1591479/

I mitt tycke bästa filmen inom sin genre sedan Black Hawk down.
Det coola med denna film är att Seal teamet består av riktiga seals...inte skådisar. Resultatet är en i all synnerhet underhållande & mycket bra film.

Det hela började med Black Hawk down där amerikanska militären samarbetade med producenterna/film teamet..... I Act of valor så har The US Navy godkänt att filmteamet använder sig av riktiga Seals. Naturligtvis finns det ett egenintresse för US Navy att kunna profilera sig på ett positivt sätt samt öka intresset för framtida "rekryter".

Kontentan: Toppfilm !
Användarvisningsbild
av Funk
V70BiFuel03 skrev:Act of valor

http://www.imdb.com/title/tt1591479/

I mitt tycke bästa filmen inom sin genre sedan Black Hawk down.
Det coola med denna film är att Seal teamet består av riktiga seals...inte skådisar. Resultatet är en i all synnerhet underhållande & mycket bra film.

Det hela började med Black Hawk down där amerikanska militären samarbetade med producenterna/film teamet..... I Act of valor så har The US Navy godkänt att filmteamet använder sig av riktiga Seals. Naturligtvis finns det ett egenintresse för US Navy att kunna profilera sig på ett positivt sätt samt öka intresset för framtida "rekryter".

Kontentan: Toppfilm !
Jag håller helt klart med, även om den inte kommer att vinna några Oscars så är den utan tvekan sevärd.

/Thomas
av 2444ever
Måste rekommendera The long kiss goodnight, går på TV6 just nu. Samuel L. Jackson i högform, schysst film helt enkelt.
av 2444ever
Måste antirekommendera "2012" på TV6 just nu, kanske en av dom pinsammaste filmerna nånsin (eller kanske den mest pinsamma?).
Det mest förvånande är att det ändå inte är bara B-skådisar i rollerna. Ser man den som parodi är den ganska underhållande.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag tycker faktiskt den är riktigt bra. Väldigt bra ljudarbete i den filmen, ger den en extra dimension
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid