Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av McDonald
LOTEZ skrev:Så mycket finare än C30. Men är V40 att betrakta som 4dörrars C30 eller är det en ny "egen" bil?
V40 är en ersättare för S40/V50 som samtidigt upphör att tillverkas när nya V40 börja tillverkas.
C30 är en egen bil som fortsätter att tillverkas minst ett par år till
av McDonald
Theo skrev:RE: laser2
Frågan är om det finns någon "knäck" eller om det bara är skuggor.
Knäcken finns där och är en anspelning på P1800-dörrarna
Användarvisningsbild
av laser2
McDonald skrev:
Theo skrev:RE: laser2
Frågan är om det finns någon "knäck" eller om det bara är skuggor.
Knäcken finns där och är en anspelning på P1800-dörrarna
Aha, det förklarar saken och genast blev knäcken mycket snyggare! :)
Användarvisningsbild
av Ante2
Den är så sjukt snygg!! Men det är snart den 28:e och då får vi veta mer om bilen.
Ska bli spännande och få se inredningen också. Men mest spännande blir vilka motorer den
lanseras med.
Användarvisningsbild
av laser2
Ser riktigt snyggt ut även interiört, mittkonsollen ser mer balanserad och symmetrisk ut med 2 utblås under mittdisplayen och inte som V60:ns ena under och ett till höger om displayen som jag inte ser som helt lyckat.
Men jag ställer mig tveksam till digital hastighetsmätare, hoppas även att det går att välja vanlig analog mätare. Instrumenten verkar inte vara vanliga fysiska mätare utan en eller ett antal displayer (typ LCD eller liknande). Så det kanske går att konfigurera?

Noterar även traditionell krycka till handbromsen, då kan man fortsätta göra handbromsvändningar! :)
Användarvisningsbild
av Rillee
Denna skulle man kunna ha i stället för min gamla s60 05a. Men den blir nog för dyr för mig...
Användarvisningsbild
av V9097
Handbromskrycka! Jag vill minnas att även nya 3-serien har traditionell krycka. Har trenden vänt?

På något sätt ser intrumentpanelen inte helt färdig ut. Luftutsläpp och inramningen av displayen har en konstig osymmetrisk form. Men i övrigt ser interiören verkligen inbjudande ut... jag utgår från att det är en Summumversion vi ser på bilderna.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]

Gör som KalleJ säger för att kunna […]

EX30, påstår dom.

Jag måste tyvär säga helt tvä[…]

Tack för alla svar. Uppskattar det verkligen![…]