Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sir
Hej
Tänkte prova biltemas Brisk stift men vet inte vilka ja ska ha?
Har en 855t5 -95
Motorkod b5234FT
av T-rex
Det ser tyvätt ut som att dom inte har brisk stift till din kärra.
Det verkar iaf som att du ska ha A-line 33 stift MEN dubbelkolla detta.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Konstigt om det inte skulle finnas, Har för Mig att det var något problem med biltemas nummer. Kolla på Brisks egna nummer.
av *pettson*
A line 33 precis som sags. Det som skiljer är att dom är inte platinastift och har inte samma långa intervall.
Har dessa i min bil helt utan trassel.

http://www.brisk.biz/catalog.php för att välja din bil och se ytterligare alternativ om du vill ha andra modeller på stift.
av Sir
*pettson* skrev:A line 33 precis som sags. Det som skiljer är att dom är inte platinastift och har inte samma långa intervall.

http://www.brisk.biz/catalog.php för att välja din bil och se ytterligare alternativ om du vill ha andra modeller på stift.
Finns dom på biltema lr?
E ju inte så lätt o se på hemsidan iaf?
av Sir
*pettson* skrev:A line 33 precis som sags. Det som skiljer är att dom är inte platinastift och har inte samma långa intervall.

Hittade i Biltemas katalog
A-Line 33
Står dock inget om turbo på dessa?
Men pettson du använde dessa i din liknande motor va?
Artikelnummer 75-33
av *pettson*
Ja jag använder dom utan problem.
Det är rätt hårdhet men inte platinastift som *rekommenderas* till våra turbobilar.
Å andra sidan har man råd med att alltid ha färska tändstift i bilen istället för att fantisera och tro att platinastift för runt 700kronor är fräscha efter 8.000-10.000 mil i en bil som gått sådär kanske 20.000 mil.
Tändstift är en produkt som slits, men framförallt kräver dom att det är väldigt rent på olja. Nåt inte våra turbosar är kända för med sin väldigt enkla vevhusventilation som läcker förbi en del olja.
En markant skillnad har jag upplevt på alla dom bilar jag monterat brisk i. Dom går MYCKET lugnare på tomgång. Inte alls samma hårda gång.
Det gäller både sug och turbo på volvo och även opel och några saab.
Användarvisningsbild
av Vojje
O.T. Jag har kört 13000 mil med platinastift i min Toyota, som nu har 33000 mil på mätaren, och "they are still going strong".
Men så är det en riskokare utan turbo.
av Sir
*pettson* skrev:Ja jag använder dom utan problem.
Det är rätt hårdhet men inte platinastift som *rekommenderas* till våra turbobilar.
Å andra sidan har man råd med att alltid ha färska tändstift i bilen istället för att fantisera och tro att platinastift för runt 700kronor är fräscha efter 8.000-10.000 mil i en bil som gått sådär kanske 20.000 mil.
Tändstift är en produkt som slits, men framförallt kräver dom att det är väldigt rent på olja. Nåt inte våra turbosar är kända för med sin väldigt enkla vevhusventilation som läcker förbi en del olja.
En markant skillnad har jag upplevt på alla dom bilar jag monterat brisk i. Dom går MYCKET lugnare på tomgång. Inte alls samma hårda gång.
Det gäller både sug och turbo på volvo och även opel och några saab.
Ok man tackar för svar, får iväg o handla ett par uppsättningar på momangen.

Jag har haft en tanke på just kolen och t&au[…]

Råd vid punktering

Verkstäderna är skyldiga att ta av d&a[…]

Fick underkänt på fästet för […]

EX60

Jag har byggt flera stycken. Det stör mig at[…]