Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mrmuscle
När jag ställer in fargbergränsaren och överstiger den hastigheten får jag bara ett motstånd några sekunder, men jag får ingen varnande signal.

Ska det inte vara en ljudsignal när man når bergränsningen? Har en V60 momentum -12
av tgneb
Det skall inte vara någon signal utan det fungerar så att bilen ej går fortare oavsett hur mycket du gasar och den funktionen skall inte upphöra efter några sekunder om det inte är något fel.
av Raymond
Om jag inte kommer ihåg fel ska man kunna "överstyra" begrensningen vid att ge full gas pga. säkerhet t.ex vid en omkörning.
Användarvisningsbild
av sony
Raymond skrev:Om jag inte kommer ihåg fel ska man kunna "överstyra" begrensningen vid att ge full gas pga. säkerhet t.ex vid en omkörning.

Drt stämmer
av grålle1
Prova att kör i t.ex 50, tryck på fartbegränsaren och bläddra ner begränsaren till tex 30 (när du fortfarande kör i 50).... då kommer det iaf ljudsignal på min! På andra hållet däremot (om du satt begränsaren på ett högre värde och närmar dig det) kommer det ingen signal, bara gasen som inte svarar. Helt som sig bör tycker jag!
av putte66
Är fartbegränsaren till V60 standardutrustning, eller ingår den i något paket ?
grålle1 skrev:Prova att kör i t.ex 50, tryck på fartbegränsaren och bläddra ner begränsaren till tex 30 (när du fortfarande kör i 50).... då kommer det iaf ljudsignal på min! På andra hållet däremot (om du satt begränsaren på ett högre värde och närmar dig det) kommer det ingen signal, bara gasen som inte svarar. Helt som sig bör tycker jag!
Kopplingspedal knarrar

Ja, smörjt lite upptill vid pedalen gjorde ja[…]

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]