Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av meko
Hej hopp!

Köpte (med allra största tveksamhet) ett torkarblad på Biltema enligt ovan för typ 25:--. Monterade bort originalbladet från Bosch på vår V60 som rullat 220 mil och knäppte dit Biltemabladet (Urrrrkkkk! :oops: ), Testade det nyss (med allra största tveksamhet) och, häpp! det torkade rutan rent utefter hela sin svepningsyta! :D Något som inte originalbladet klarat av på vår bil från dag 1 i alla fall! Nu får vi se hur lång livslängd det är.. :???: men för 25 spänn kan man köpa på sig 4 st åt gången för en hundring och byta så fort det behövs! (Tar 10 sek. att byta...) :lol:

Innerst inne tror jag att det handlar om ett taskigt (men säkert billigt) parti av Bosch blad som på något sätt hamnat på Volvo V60 bakrutetorkare! :wink:
av Raymond
Bara synd att det inte är "flatblades", men det er kanskje presis derför det fungerar så bra....
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är väl flatblades? Det är väl samma bak på V60 och XC60 om jag inte har helt fel?

Bytte precis bak på min XC60, kom över ett fempack bosch till bra pris, jag lär ju ha kvar blad när jag säljer bilen om 5 år ;)

/Martin
av Raymond
Tvättade bilen nyss, och så att det INTE är flatblades originalt heller. Da är ju saken klar, biltemablad nästa!
Användarvisningsbild
av MartinS
Raymond skrev:Tvättade bilen nyss, och så att det INTE är flatblades originalt heller. Da är ju saken klar, biltemablad nästa!
Jag såg fel, det var visst fram det var samma blad för XC60 och S/V60. Bak var det olika enligt Bosch kartongen....

Sorry

/Martin
av grålle1
Fick nya blad av min Volvohandlare igår när jag klagade, skall bli kul att se om de nya funkar bättre eller lika dåligt....
av V60guben
Tack för tipset om biltemabladet bak för V60. Originalet funkade dåligt från dag 1 och på servicen lyckades man ej fixa till det.
Knäppte dit ett biltemablad á 27 spänn idag. Det ligger an mycket bättre och torkar som det ska även högst upp på rutan. Återstår att se hur slitstyrkan är men enligt test http://www.testfakta.se/incoming/article46060.ece
så ser det väl bra ut :D

/V60guben
av Maximuspro
Hade samma problem men det blev bättre sedan verkstaden enligt beskrivning från volvo plockade isär armen och smörjde den samt bytte blad, funkar bra nu men ska köpa ett blad ifrån biltema o ha hemma.....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.