- tor 07 sep 2006, 08:59
Efter service och motortvätt har bilen betett sig konstigt. Från början ville den inte starta alls. Vatten i tändstiftsbrunnanrna - jovisst! Plockade isär torkade torrt, plockade ihop och bilen gick att starta. Den gick inte helt rent, men jag lät den stå på tomgång medan familjen lastades in och jag gick och tvättade mig. När jag kom ut igen hade skiten dött för att inte vilja gå igång igen :shock: . Ut med tant och ungar och börja skruva igen
Kollade tädstift igen, ut med stiften och torka rent, kollade kontakter, skruvade isär fördelarlocket för att leta efter fukt, lossade jordpunkter jag hittade för att skrapa rent och skruva dit igen. Efter detta startade bilen så snällt som allra helst :D Dessvärre har den börjat bete sig skumt på låga varv (typ köra på 3:an i 30), då den mer eller mindre skuttar fram som den inte gjorde innan allt detta. Jag bytte fördelarlock och rotor igår då dessa inte såg alltför krya ut, utan att det gjorde någon större skillnad. Någon av er som har en aning om vart jag ska leta härnäst?? (H) Tips mottages med stor tacksamhet!!