Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av IamEsse
Stämde, den har gått som Taxi men servicen är väldokumenterad.

Är det något jag skall tänka på med denna? Är det inte den berömda svindyra kamremsservicen vid 18 mil?
Användarvisningsbild
av onkeltompa
I allmänna hänsyn, inte just denna bil, googla på "köpa begagnad taxi" så får man upp en hel del att tänka på.

Taxi brukar vara välservade, åkarens bröd - trasig bil - kan bli hans död......

Men vem är jag att döma, har själv en X-hyrbil, visserligen med få mil.

Frestande med lågt pris, men var försiktig.

Det jag reagerar på spontant: nivåreglering och dragkrok på en taxi, får mig att tänka på att bilen kan ha levt två olika liv samtidigt....

My 5 cents

Tom
av XC70kimmo
Spoiler »
Kompisen har ett taxi bolag i väst sverige. Dom har XC70 D5 aut som har drag o nivåreglering.

Dom har väldigt ofta kunder/företag som beställer taxi som fraktservice när det är akut leverans av diverse industri saker. t.o.m körning till italien en gång med släp.. Då hörde man berättelser om hur tung släpet var och hur fin drag bil detta var.. Dessa XC70 har varit dom bilarna som krånglat minst enligt honom. Dom servas lite oftare och mer punkter.. tror t.o.m att det var nått speciellt gjort med oljekylet till växellådan
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Dold citering
Användarvisningsbild
av hollan
Ft r-design har nivå standard drag är väl inget ovanligt på taxi funkar som krockskydd och även andvänds det till cykel hålllare alt har det kanske varit en ensam åkare som andvänt bilen privat med
Användarvisningsbild
av MartinS
hollan skrev:Ft r-design har nivå standard drag är väl inget ovanligt på taxi funkar som krockskydd och även andvänds det till cykel hålllare alt har det kanske varit en ensam åkare som andvänt bilen privat med
Nu har ju detta diskuterats ett antal gånger, men krockskydd? Hur tänker du då?

/Martin
Användarvisningsbild
av Anders E
16000 mil var inte mycket för en taxi.
Användarvisningsbild
av hollan
med att dom slipper lacka om stötfångaren för minsta lilla mot backning då är där en kula som tar smällen istället för stötfångaren
minst 50% av taxi bilarna i min stad har drag så det ser jag inget konstigt med
men därimot kan 16000mil på en 2,5år gammal taxi kännas lite värt att kolla upp!
en taxi rullar normalt 1000mil i månaden om inte mer så runt 25000mil borde den ha rullat
men som sagt det kan ha varit en ensam åkare som haft bilen
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Har också för mig att det inte är olagligt att vrida tillbaka mätaren bara man informerar kunden om det. Gissar att det sålts en hel del bilar utan att sådan information givits samt att det är omöjligt att bevisa vad som sagts i efterhand.

Värt en extra koll iaf :)
av dljungstrom
Tror inte man behöver var speciellt orolig för att milen inte stämmer, bilen säljs av samma Volvohandlare som levererade bilen ny. Förmodligen är den också servad av samma handlare. Slog den på Infotorg och den har bara haft 1 ägare, en taxiåkare som fyller 65 nu i dagarna. Kanske inte har jobbat så mycket sista åren?

Finns ju gott om taxibilar tillsalu med betydligt grumligare historik om man säger så.
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]