Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Raymond
Inte säker på varför, kan det vara två olika motorer? Effektuttag? Huvudgrunnen til att man må bruka additiv, är for regenereringens skull. Altså för at motorens vanliga forbrenning inte skapar nog varme for att brenna rent partikelfilteret, måste man på något sett øka avgastemperaturen. Detta kan man göra på likte olika sett, blandt annat genom inspruting av additiv ELLER diesel. Vet jag har lest dom spesifika skillnaderna, men kommer inte ihåg nu.
av putte66
Omek skrev:Effektuttag och motorerna är likvärdiga.

I övrigt låter det helt naturligt när du säger det.

Tycker att min artikel är i högsta grad relevant !

Mr Gourmand påstår att alla PSA motorer har mycket hög livslängd ! Själv tvivlar jag !!
av Omek
putte66 skrev:
Omek skrev:Effektuttag och motorerna är likvärdiga.

I övrigt låter det helt naturligt när du säger det.

Tycker att min artikel är i högsta grad relevant !

Mr Gourmand påstår att alla PSA motorer har mycket hög livslängd ! Själv tvivlar jag !!
I detta fall är din info TOTALT irrelevant.
av perhall
PSA:s V6:a som satt i P604, Renault 30, och Volvo 260/760 är nog en av de sämsta motorerna i historien om man ser till kombinationen effekt, förbrukning och hållbarhet. Men dieselmotorerna brukar hålla bra./PH
av joppe d5
min erfarenhet är att diesel motorerna har bra kvalite.har haft fem st fyra v70 n och har en v70 II nu..alla gamla taxi(eller nya men mycket mil)
dom flesta taxi som går i vårt land rullar kanske 1000mil i månaden.klart det sliter men dålig kvalite tycker jag inte det är om man får ut 45000mil eller mer på en motor.men är bara vad jag tycker
Användarvisningsbild
av Tallberg
Hej, hör på detta.. i fredags kväll satt ja och läste i den här tråden. Och i lördags förmiddag ringde min
far till mig å så att hans bil bara hade tvärstannat. Bärgningsbilen bärgningsbilen kom! Han har en v70 D5 my08, som rullat drygt 8000mil. Volvo verkstan ringde idag å meddelade att hela toppen inkl. Kompressorn till ac:n hade rasat. Alltså remtrassel alla jättemycket.. Total repkostnad: 60k! Som tur tog Volvo på sig allt och står för varenda krona. Men vad är oddsen att detta händer? Läser tråden ena dagen å nästa så rasar bilen... Otur!
av sweborn
Tallberg skrev:Hej, hör på detta.. i fredags kväll satt ja och läste i den här tråden. Och i lördags förmiddag ringde min
far till mig å så att hans bil bara hade tvärstannat. Bärgningsbilen bärgningsbilen kom! Han har en v70 D5 my08, som rullat drygt 8000mil. Volvo verkstan ringde idag å meddelade att hela toppen inkl. Kompressorn till ac:n hade rasat. Alltså remtrassel alla jättemycket.. Total repkostnad: 60k! Som tur tog Volvo på sig allt och står för varenda krona. Men vad är oddsen att detta händer? Läser tråden ena dagen å nästa så rasar bilen... Otur!
Låter som att remtrasslet trasslar till det för Volvo.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Uppdatering! Bilen är återigen ihopmon[…]

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]