Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lunnegren
On-Topic: Om det inte framgick i ovan för dig Dormen så rent generellt kan man då enligt petssons bild säga att i Sverige är en 5254FS likvärdig med 5254S. Dock så kan en 5254S på vissa marknader betyda att bilen inte har katalysator. Hoppas att jag då förstog det rätt?

Off-Topic: Tråkigt att det ska bli såhär på forumet: Det finns några/många eldsjälar som verkligen hjälpt folk i knipa med sina erfarenheter och klurigheter, vi måste ta vara på dem och alla jobba för ett klimat som alla trivs i.(De som känner sig träffade åt det ena eller andra hållet får ta åt sig).
Kom även ihåg att alla låter stelare och kallare på nätet än va de egentligen menar och att räkna till 10 innan man börjar avreagera sig är att rekomendera. Tack, hejs å god fortsättning!
Användarvisningsbild
av ÄRRet
*pettson* skrev:Man besvarar för kort, för långt.
Med för lite info, för mycket info.
För sarkastiskt oavsett om det är avsiktligt eller om det faktiskt är så att läsaren anser det med sin dags humör i bagaget.
Med för lite inlevelse i övrigt, eller med för mycket inlevelse.
Ja egentligen så besvarar jag nog aldrig rätt enligt vissa.

Kanske är det så att en del bör ställa undan ryggsäcken med problem när dom går in i ett forum.
Kanske ska text läsas som den är utan att tro det värsta om folk hela tiden?
Utan att läsa in sarkasm, utan att läsa in vad man tror är överlägsenhet och annat.
Det går att läsa en text förutsättningslöst, om man bara vill. Då brukar text från dom flesta fungera alldeles ypperligt.
Här verkar det absolut inte fungera för en del människor, men verkar fungera ypperligt för andra.
Dom andra svenska forumen jag finns i, har inte problemet och inte heller dom utländska.
Ändå är jag mej själv här, och där. Och jag är precis likadan över hela världen på gott o ont.

Sen ÄRRet vem är du att bedöma?
Du som inte ägnar dej åt annat än att häckla människors inlägg och ställa till bråk, som absolut inte ägnar en minut åt att faktiskt hjälpa någon seriöst?
När fixade du fotoguider senast? När skrev du en guide då? När gjorde du nåt vettigt?
Du lägger inte ned nån tid på gå in på djupet i dom stora problemen med felsökning samt att förklara för folk?
Så fort nåt blossar upp däremot, så är din näsa där direkt och bryter sej in för att verkligen försöka bryta och strö ned extra salt.
Det är du riktigt duktig på, det är nåt du egentligen ska ha en eloge för.

Det är såna som du ÄRRet som gör att jag inte är på det här forumet idag så särskilt mycket.
Det finns ingen anledning för mej att skaffa information och delge den ihop med diverse lösningar som yrkeserfarenheten gett.
Inte när det finns dom som kan så mycket bättre, så mycket enklare. Kortfattat: Så mycket korrektare.
Dom som har problem står där med sitt i väntan på att ofelbara storfräsare som du själv ska ta över.
Vilket hittintills inte hänt vad jag kan se. Men det är din lott numera då det är den önskan du verkar ha.
Alla som kan delge mer information än du själv sitter på är tydligen översittare, eller förlästa. Kanske också en kombination.

Jag fortsätter bevaka forumet mer, och skriver allt mindre än jag gör idag, så jag bara stör en del som trots allt vill ha kontakt, så har du gott om plats.
Så visa framfötterna nu mannen istället för den del vi andra ser mest av.

Under tiden kommer jag att göra så att alla mail och så som dimper ned via min hemsida och via andra vägar som det här forumet, kommer att besvaras med att dom får leta upp ÄRRet i forumet för att få korrekta anvisningar och felsökningar.
Om alla verkligen skriver till dej så bör du få 4 pm eller mail redan idag. Gör dom inte besvikna.

I övrigt får du och andra ta denna informationen precis som ni tycker.
Men jag vet hur det tänktes när den skrevs. Det var endast i rent informativt syfte.
Har nån problem med detta så man välkommen att höra av sej via PM.
Gäller det bilfrågor trots allt så är det alltså ÄRRet som tar dom.
/Thommy Pettersson
Moget, verkligen. Min 12-åring är lättare att resonera med. Måste tyvärr göra dig besviken på en punkt. Fick bara 1 PM... :mrgreen:
Xenon D3S

Hej Är det någon som provat att montera[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]

Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]

EX60

Använder aldrig Pilot Assist längre p&ar[…]