- ons 22 feb 2012, 21:29
Och nu bäddar du dåligt igen..
"Otrafikerade vägar.. "
Tänd helljuset.
30 dagar.. Nej, synnedsättningen kommer inte retroaktivt 10 år på 30 dagar efter det att man fyllt 40.
Men, jag förstår fortfarande inte ditt problem.
Är det lastbilarna som kör om dig om du ligger 110 km/h eller är det halvljuset på din bil???
XC70kimmo skrev:Som man bäddar..Omek skrev:1. Mörkerseendet blir inte bättre med åren.Ne folk nu var det allt lite snabb påhopp här..
2. Kör du i 140 km/h så finns det inget halvljus som INTE upplevs som otrillräkligt.
Största felet kan finnas bakom ratten.
Men, med all respekt..
Jag vet inte säkert.
Det kan dock vara så.
Först och främst.. så är inte 140km/h något väldigt ovanligt på E6 mitt i natten.. Jag är mer orolig för dom utländska lastbilarna som kommer ikapp en när man kör i 100-110km/h.. Jag tycker att jag är den enda som håller mig i högerfilen och kör hyffsat lagligt.
Ni kan gott prova ut det där själv och köra 1timma mitt i natten "5dagar i veckan" på en nästan otrafikerad motorväg genom norra bohuslän där det är några mil melllan varje avfart.. Farten ökar sakta men säkert
Givetvis påverkar åldern på synförmågan när det är mörkt. Men detta hoppas jag inte har dykt upp på 30dagar för då får jag nog ringa läkaren imorgon
Och nu bäddar du dåligt igen..
"Otrafikerade vägar.. "
Tänd helljuset.

30 dagar.. Nej, synnedsättningen kommer inte retroaktivt 10 år på 30 dagar efter det att man fyllt 40.
Men, jag förstår fortfarande inte ditt problem.
Är det lastbilarna som kör om dig om du ligger 110 km/h eller är det halvljuset på din bil???