Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har en V70 från 01 med 2,4T låg igår och läste instruktionsboken och service boken och i den stod det att man efter utsatt datum skulle lämna in bilen för kontroll av airbagsystemet. Idag när jag körde till jobb kolla jag och då visa det sig att min bil ska in för en sådan kontroll. Någon som vet vad som görs på en sådan kontroll och vad det kostar?

Sen undrar jag om här är någon som chippat sin 2,4T med BSR och om det är det hur mycket har er förbrukning sjunkigt?

Tack på förhand
Det där med chippning vs förbrukning om du ska få ner förbrukningen så ska du inte använda dom extra HK du får ut av "chippet". Du får ju lägre varvtal . . men så fort du gasar lite så drar den mer ;). Och de gö man nog efter optimering :) ... men kör du lugnt så får du nog ner förbrukningen.
mvh
Ang Airbagen så om jag inte minns helt fel så sa man tidgare att den skulle bytas efter 10 år... sedan andrade man till kontroller... och nu skiter man nog mer eller mindre i det. är det några problem borde det komma upp en felkod... Dubbel kolla med Volvo men jag har iaf aldrig kontrollerat något airbag system pga ålder iaf på något av bilmärkena jag jobbat med
Jimmie83 skrev:Hej!
Har en V70 från 01 med 2,4T låg igår och läste instruktionsboken och service boken och i den stod det att man efter utsatt datum skulle lämna in bilen för kontroll av airbagsystemet. Idag när jag körde till jobb kolla jag och då visa det sig att min bil ska in för en sådan kontroll. Någon som vet vad som görs på en sådan kontroll och vad det kostar?

Sen undrar jag om här är någon som chippat sin 2,4T med BSR och om det är det hur mycket har er förbrukning sjunkigt?

Tack på förhand
Det som står i boken är passé.

Det behöver inte kontrolleras.

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]