Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Det hade i och för sig varit enkelt och snabbt, om jag bara var säker på hur man gör, (datatekniskt). Men jag har en annan betänklighet, och det är hur upphovrätten ställer sig till detta. En bild ur en bok kan jag dela med mig till en bekant (om än tillfällig). Men att lägga ut på nätet till allmänt beskådande, tror jag inte stämmer så bra med reglerna för copyright?
Detta är ett svårt område, så jag vet inte vad som är rätt eller fel, tillåtet eller inte? Därför föredrar jag att hålla en låg profil. Samtidigt som jag vill försöka hjälpa till om jag nu sitter inne med lösningen.
av Addekarlsson
Lägg upp bilden tillsammans med info om källa du. När det gäller att scanna en sida ur en bok, så gör jag det lite nu och då, och det har inte varit nått problem hittills.
Alla forum jag återfinns på accepterar detta. Bilden jag lagt upp på reläplacering (som finns i faq) är tagen från ett känt program till exempel.

Så mitt sätt att se på det hela, en scannad sida är inget som ställer till med trassel. Och skulle nån opponera sig mot det, så är det bara radera bilden.

Vill du, kan du maila bilden till mig, så lägger jag upp den på mitt webhotell (om du inte har tillgång till eget webhotell alltså). Då är det bara att du skickar mig ett mail sen, så är bilden borta inom 24 timmar.
Knappen här under fungerar utmärkt.

Mvh/ Adde
av Danielsan
Snällt att det finns några sjysta själar här.
Jag vill gärna ha hjälp med mitt problem men vill inte att någon ska hamna i trubbel för det, såklart. Forumet är jättebra för "gurkor" som jag och det vore tråkigt om informationen spreds bakom stängda dörrar. Men som sagt, jag är glad för hjälpen oavsett.
av Addekarlsson
http://www.adde.dk/forum/schema.jpg
http://www.adde.dk/forum/detaljskiss.jpg

Här är bilder tagna ur boken:
Volvo 240 1981-1993. Reparationshandbok. Utgiven av Auto Info Publishing Ltd. Ireland.

Tack Rådlös för bilderna.

Om någon har åsikter om dessa bilder sk aligga här, skicka mig ett mail via knappen nedan, så tas dom bort inom 24 timmar. Måste få en chans att se mailet oxå. :wink:

Mvh/ Adde
av Danielsan
Tack för den snälla hjälpen!

Ut och mecka och hoppas det inte är allt för bökigt.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]