Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Det var vu bra att det löste sig. Det är ett typiskt sådant fel som man kan "leta ihjäl sig" på. Då är vi överens om att kranan skall vara i nedre slangen till elementet (tvärt mot vad jag sa), men som jag också sa "solen har också fäckar". Skall medela min jobbarkompis detta så han sätter den rätt när han sätter i den nya (han kör ju utan kran nu).

Mvh
Lennart
av sicnarf
Vill gärna veta vad det var för skit som orsakade stoppet i den tunna slangen.
Och hur du kunde komma fram till det då det är inget man normalt tänker på
då det normalt kan inte bli stopp där liksom.
Användarvisningsbild
av stuffs
Infectious skrev:Nu fungerar det, det var stopp i den tunna slangen från toppen av kylaren till exp.kärlet. Tror inte den luftade ur som den skulle innan. Tack för alla tips!
Hur begåvat är det att redigera alla dina poster till "problemet löst, se sista post" då?
Nu är det ju absolut ingen som kan ha nytta utav tråden vid ett senare tillfälle. Tex vid en sökning.
av Rådlös
Kan hålla med Stuffs här.
Hursomhelst, en hypotes om hur det kan täppa igen en tunn slang: Om man blandar etylenglykol och propylenglykol (den billigare och giftiga med den dyrare men miljövänligare) så kan det enligt rykten uppstå slamproppar. En tänkbar möjlighet.
av sicnarf
Yes, he is!! Hoppas att trådskaparen "Infectious"(smittsam) inte sprider såna baciller här på forumet bara,för då blir det inte mycket kvar här,hehe.
Senast redigerad av 1 sicnarf, redigerad totalt 0 gånger.
av inkognito
Radera hela tråden, den är ju inget o ha, kul o läsa löst, se sista post, fan ska man radera allt man skrivit , för att man hittat felet.

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]