Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det er som jag skrivit tidligere et känd problem lösningen er i denne artikel.

- Rear is "hopping" Under Uneven Pavement TNN: 60-08 speaks to a side step complaint issued by some R owners. If you experience the side step, you may issue a complaint to your service department. They will have access to this TNN. It is applicable on S60 R and V70 R's that experience the problem up to chassis number 476762 on the S60 R and chassis number 507989 on the V70 (that's the last six of your VIN, if the last 6 of your VIN is LESS THAN the number I provided above, then this fix is applicable to your vehicle). The part number for the bushing is 30748437. Alignment: the total rear toe should be set to 0.16 (+/- .1 degrees).

Mvh

Morten
Vad kallas de där TNN på svenska?
Min s60r upplever jag också liknande: att den skuttar i sidled om man svänger och går över en ojämnhet.
Kanske har det något samband med att bilen vibrerar runt 45km/h och runt 80-90. På motorvägen, speciellt med de lite bredare sommardäcken känns den som om den "ålar". Den vill driva åt höger eller vänster och man måste konstant korrigera lite. När man justerat färdriktningen och återställer ratten till "rakt fram" så börjar den dra åt andra hållet, så justerar man och återställer rakt fram och då drar det åt första igen.
Så här var aldrig min Peugeot 605.
Mabuse skrev:Vad kallas de där TNN på svenska?
Om jag knallar in på Volvo-verkstaden, vad är det jag ska be teknikerna kontrollera?
Står det noterat i deras datasystem att en serviceorder(?) är utförd, eller vad ska jag kalla det för att de på verkstaden ska fatta vad jag far efter... Mitt chassie-nummer ligger inom intervallet för åtgärden.

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]