Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Snacksalig
Jag hade inatt en märklig dröm, i vilken jag med berått mod stylade min V70II R-Design med en höjning av fjädringen, div bågar och skidplates.
Resultatet blev jäkligt snyggt i drömmen, men kanske inte är en lika stor höjdare i verkligheten.
Hur som helst fick det mig att fundera: många sänker sina bilar och gör dem mer sportiga - men finns det fler än jag som vill ha mer av Vidstige i sin bilstyling, och göra en XCR-Design? :-)-)
BildBild
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Nja, till att börja med är det där väl en XC70, och sen är den kanske lite väl höjd?
Jag tänkte mig mer +20 mm (+40 mm från R-design), och en massa kofångare och skidplates... lite XC-design, om du förstår... form utan funktion...
Användarvisningsbild
av StringerBell
Det viktigaste är att se till helheten. En sänkning kräver låg profil på hjulen, en höjning kräver en hög profil på hjulen. Detta gäller generellt, sedan får man avgöra från fall till fall. Riktigt, riktigt lågprofiliga hjul passar inte alls på standardbilar.
av Henryk
Fel bild igen, men visar egentligen det du pratar om fast tvärtom, streetstuk på skogsmullebil, istället för skogsmullestuk på gatbil...Bild
Kamremsbyte 2,4T - 01

Hej Ska byta alla rörliga delar på Fru[…]

Bytt lite saker på renoveringsobjektet IM[…]

Bilen kvittrar då och då

Kvittrar det bara under körning? Länkarm[…]

Det är synd att man inte kan bygga bilarna […]