Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#620610
Jag skulle vilja kunna rulla min XC60 med automatlåda och avstängd motor en liten bit. Mitt garage har lätt nedförsbacke utåt så jag brukade tidigare låta bilen rulla ut och sen stänga garagedörrarna innan jag startar bilen. Det blir lätt lite dieselrök vid kallstarter.

Det verkar inte gå att få i neutralläget på annat sätt än att först starta motorn?
#620623
= håll in startknappen utan att hålla foten på bromsen.
#620806
Som de ovan skrivit så är tändning på det bästa förslaget.

Det går även att lossa spärren för växelväljaren genom att trycka ner något smalt, typ nyckeln, i det lilla hålet framför växelspaken.

Det behövs inga hålborrade skivor […]

Värmesköld över turbon

Att det med säkerhet skulle resultera i n&ari[…]

Kass generator? V70-2012

Kommer du åt att mäta direkt på g[…]

V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]