- fre 17 feb 2012, 18:53
#619689
Hallå!
Har en 245 -90 med B230f som har börjat j*vlas...
Det hela började när jag skulle åka hemifrån. Då hade jag inge ström i batteriet och fick ta hjälp av kablar. Bilen startade och fungerade bra. Enda tills efter den uppnått arbetstemp? (mitten på mätaren) Då stänger den ner helt, och vill inte starta igen. Miljölampan började även lysa.
Fick bogsera hem den och provade med nytt batteri, gick igenom tänddelar så som tändkablar, tändstift (såg jätte bra ut..) Rotor, fördelare mm.
Tog en provtur och samma sak hände, den dog efter ca 5km och tempmätaren var i mitten... Men nu startar den efter den blivit lite kall efter ca en minut. Men dör efter kanske 500-700m. När bilen dör slås allting av. Som att man skulle vrida av nyckeln
Kollade felkoder och den säger 1-4-4 Ingen laddsignal från insprutningssystemet.
Har nollat koden flera gånger, även tagit bort batteriet...
Har kollat relät och lött om. Även byglat och kört pumparna konstant, Har även köpt ett nytt relä och samma problem uppstår.
Provade efter en runda att dra ur kontakten till LMM och bilen gick lite sämre så då kan man väl utesluta den? Provade även att koppla ur läges givaren till spjällhuset (eller vad den heter?) Har även kört självdiagnos på den men hjälp av felkodsavläsaren.
Har tagit bort och kollat några jord och putsat upp dom. (topplock-kaross och batteri-kaross, plus några små kontakter som satt i motorutrymmet)
Jag har även tagit upp CPU och den andra styrenhetens kontakter och kollat kablarna runt dom men inga synliga fel eller brott...
Startgas har sprutats runt om insug och ingen skillnad
Nu står det helt still och jag vet inte vad jag ska göra... Har kollat runt på nätet och jag hittar liknande fel men inget som är samma, och dom flesta är helt olika fel... Snälla hjälp!?!
MVH /daark
Har en 245 -90 med B230f som har börjat j*vlas...
Det hela började när jag skulle åka hemifrån. Då hade jag inge ström i batteriet och fick ta hjälp av kablar. Bilen startade och fungerade bra. Enda tills efter den uppnått arbetstemp? (mitten på mätaren) Då stänger den ner helt, och vill inte starta igen. Miljölampan började även lysa.
Fick bogsera hem den och provade med nytt batteri, gick igenom tänddelar så som tändkablar, tändstift (såg jätte bra ut..) Rotor, fördelare mm.
Tog en provtur och samma sak hände, den dog efter ca 5km och tempmätaren var i mitten... Men nu startar den efter den blivit lite kall efter ca en minut. Men dör efter kanske 500-700m. När bilen dör slås allting av. Som att man skulle vrida av nyckeln
Kollade felkoder och den säger 1-4-4 Ingen laddsignal från insprutningssystemet.
Har nollat koden flera gånger, även tagit bort batteriet...
Har kollat relät och lött om. Även byglat och kört pumparna konstant, Har även köpt ett nytt relä och samma problem uppstår.
Provade efter en runda att dra ur kontakten till LMM och bilen gick lite sämre så då kan man väl utesluta den? Provade även att koppla ur läges givaren till spjällhuset (eller vad den heter?) Har även kört självdiagnos på den men hjälp av felkodsavläsaren.
Har tagit bort och kollat några jord och putsat upp dom. (topplock-kaross och batteri-kaross, plus några små kontakter som satt i motorutrymmet)
Jag har även tagit upp CPU och den andra styrenhetens kontakter och kollat kablarna runt dom men inga synliga fel eller brott...
Startgas har sprutats runt om insug och ingen skillnad
Nu står det helt still och jag vet inte vad jag ska göra... Har kollat runt på nätet och jag hittar liknande fel men inget som är samma, och dom flesta är helt olika fel... Snälla hjälp!?!
MVH /daark