Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Plockade ut min MY12 V60 Drive R-design igår med High Performance 7". Att streama funkar okej med min HTC Incredible S, vill dock minnas att när jag provkörde en likadan V60 hos handlaren innan jul kunde jag navigera/byta låt i Spotify/spelaren på telefonen medelst rattknapparna...

På min bil kan jag endast höja och sänka volymen, inget annat. Finns det någon idé/input vad som "ska" fungera? Är det konfigurationen med Spotify vs. annan app i telefonen som styr, eller hur kan det tänkas ligga till?

Har även hört, eller vill minnas att jag hört att vissa får/fått upp låtinformation i bilens display då man streamar Spotify? Detta funkar inte alls på min, jag ser enbart texten "Streaming" i displayen, inget annat.

Tips och info emottages tacksamt.

Edit: Såg nu efter lite eftersökning att flertalet trådar fanns i mitt ämne, sorry för det.
Vidare fråga dock: Enl. annan info behövs det att telefonens Bluetooth har/stödjer/är "AVRCP 1.3"... Är detta styrt i telefonens Bluetooth-konfig, eller genom appen, som bluetoothdatan sänds (i detta fall Spotify) till bilen?
Vid lite mer efterforskning hittar jag följande sida:

http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... ooth2.aspx

Vilken beskriver funktionerna som ska fungera med min Incredible S. Enligt Volvos lista så borde jag alltså kunna (vilket jag kunde vid körning av en annan V60) åtminstone kunna byta spår med rattknapparna. Märkligt dock att jag inte fått det att funka i varken min V60 eller en tidigare V60 som jag lånat. Känns som att det har med vilken app man spelar musiken, men jag kan ha fel och blir gärna motbevisad.

Att visa låttitel och spårinformation verkar dock tyvärr inte vara möjligt genom "AVRCP 1.3" och min lur. Schade schade.
Byta låt ska definitivt fungera med Spotify på en Android. Däremot fick jag aldrig upp låttiteln, album och artist med min SGS II:a hur jag än gjorde.

Sen bytte jag till en iPhone 4S och då fungerar allt ypperligt... :)
Jag gissar på att det har med telefonen att göra och inte bilen men säker kan man ju aldrig vara :wink:
Har du uppdaterat din HTC till Android 2.3.5 ?

Om telefonen har den senaste mjukvaran kan du ju kontakta din återförsäljare
så dom kan testa att uppgradera bilen

Har själv en HTC desire HD som fungerar som du önskar,den är uppdaterad till senaste
version
vicster skrev:Byta låt ska definitivt fungera med Spotify på en Android. Däremot fick jag aldrig upp låttiteln, album och artist med min SGS II:a hur jag än gjorde.

Sen bytte jag till en iPhone 4S och då fungerar allt ypperligt... :)
Tackar för era svar.

Det funkar inte att byta låt i Spotify, inte heller i "originalspelaren" i HTC Android. Däremot fungerar det i "Zimly" media player... Det förtar ju dock lite grejen iom att jag har mest musik i Spotify... Störigt!

Och någon Appleprodukt blir det inte, hur väl det än fungerar. :P :)
Senast redigerad av 1 hållundan, redigerad totalt 0 gånger.
Psyko skrev:Jag gissar på att det har med telefonen att göra och inte bilen men säker kan man ju aldrig vara :wink:
Har du uppdaterat din HTC till Android 2.3.5 ?

Om telefonen har den senaste mjukvaran kan du ju kontakta din återförsäljare
så dom kan testa att uppgradera bilen

Har själv en HTC desire HD som fungerar som du önskar,den är uppdaterad till senaste
version
Tackar för input.

Som nämnt i mitt svar ovan, det funkar med viss programvara/appar i telefonen, dock ej med Spotify. Har 2.3.5-mjukvara, så det är lite skumt det här... :/
Blir fasen inte klok på det här. Uppenbarligen finns det ju inte stöd för AVRCP 1.3, som nämnts ovan, i min lur. HTC Incredible S. Men hur f-n kan det skilja mellan vilken app som används?

I synnerhet när andra HTC-lurar går att manövrera (byta låt) i ratten när man spelar Spotify.
Sjukligt irriterande.

Skriv gärna i tråden om vilken konfig ni har (Android av något slag) + Spotify och om det funkar att byta i ratten.
Hej, jag har en HTC HD, Android version 2.3.5. Kör spotifys senaste app å det funkar att byta låt med rattknappqrna. Min bil är uttagen 1 juli förra året. Har ej uppdaterat bilen någon gång än.
Tallberg skrev:Hej, jag har en HTC HD, Android version 2.3.5. Kör spotifys senaste app å det funkar att byta låt med rattknappqrna. Min bil är uttagen 1 juli förra året. Har ej uppdaterat bilen någon gång än.
Tack för intressant input! Jag ska prova att avinstallera Spotify-appen och testa om det funkar efter det. Kör som nämnt ovan också 2.3.5 Androidprogramvara och bilen är en MY12, uttagen för en vecka sedan. Minns inte exakt vad det står för Bluetooth-mjukvara, får kolla sedan.
hållundan skrev:
Tallberg skrev:Hej, jag har en HTC HD, Android version 2.3.5. Kör spotifys senaste app å det funkar att byta låt med rattknappqrna. Min bil är uttagen 1 juli förra året. Har ej uppdaterat bilen någon gång än.
Tack för intressant input! Jag ska prova att avinstallera Spotify-appen och testa om det funkar efter det. Kör som nämnt ovan också 2.3.5 Androidprogramvara och bilen är en MY12, uttagen för en vecka sedan. Minns inte exakt vad det står för Bluetooth-mjukvara, får kolla sedan.
Hur gick det? Fick du knapparna att fungera?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]