Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Effekten kommer högt uppe i registret om man kollar på effektkurvan hos ex BSR. Du får ju något rappare gasrespons men samma skillnad som det blir på en turbo blir det inte. Vill du ha mer pulver blir det nog till att byta till en turbo men alla har ju inte obegränsat med pengar.
dieselmagnus skrev:Effekten kommer högt uppe i registret om man kollar på effektkurvan hos ex BSR. Du får ju något rappare gasrespons men samma skillnad som det blir på en turbo blir det inte. Vill du ha mer pulver blir det nog till att byta till en turbo men alla har ju inte obegränsat med pengar.
tackar då vet jag :D
Dagens tips!

Åk till en bilhandlare och leta upp en v70 N 170 hästars och provkör så kan du jämföra med din egen bil. därefter kan du fundera på om det är värt 5000
kronor som det kostar att skrämma upp kraften i din egen.

Good luck

:D
Hej!

Kan inte direkt säga att just chiptrimet som gjorde min Volvo mycket piggare då jag även köpte sportluftfilter och sportavgassystem. Jag märkte att den blev mycket piggare och bränsleförbrukningen sjönk. Gamla ägaren provade v70 och ville ha tillbaka den :). Så det är nog som en annan skrev att den svarar mycket bättre på gasen. Gjorde mitt på sambilmode. Ångrar då inte att jag gjorde allt på bilen,mer än nöjd!

Glömde skriva att svärföräldrarna har en 170 och det är en stor skillnad på min och deras men som sagt så har jag även annat roligt i bilen :)
Hej igen!

Hittade mina papper och här är vad som hänt med min bil,detta är då enbart trimmet.

140hk 220Nm/4000rpm - 170hk 235Nm/4300rpm

Sedan vad man har nu med sportluftfilter och sportavgassystem kanske någon annan kan svara på =)

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]