Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Doffen
En XC70 08 med elektrisk åpning av bakluke.
Bakluken siger når den er åpnet.

Forstår det slik at dette er ett hydraulisk system, noen som har vært borti dette tidligere ?
Senast redigerad av 1 Doffen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av apersson850
Ursäkta mina begränsade språkkunskaper, men siger, är det sjunker på svenska? Menar du att luckan trillar ner igen efter det att den öppnats?
Användarvisningsbild
av Doffen
Men er litt rart. På VIDA kan jeg ikke se noen demper som reservedel. Får bare opp det hydrauliske systemet.
Men luka er også veldig lett å skyve ned, så da må det vel være den demper av noe slag som er borte eller defekt

Har ikke sjekket hvorvidt den smeller igjen når den kommer til bunnen.
av jbrattis
Et vanlig problem på mange stasjonsvogner. På min Audi A6 byttet jeg støtdempere til bakluken hvert 3-4 år. De rustet lett, og mistet effekt. Elektriske luker gir bare enda større slitasje på demperne.
av miickz
Hej! Är i AKUT behov av hjälp, då det verkar vara ett gigantiskt el-fel på min V70II -09

Det började med att El-bakluckan indikirade att den var öppen, vilken den inte var. Därefter så slutade bakrutetorkaren att fungera, samt reg-skylt belysningen och backljuset.
Den indikierar heller ej att den har blivit "låst" när man låser. dvs, Att samtliga lampor blinkar när man låser.

Har öppnat upp Skydd/plastpaneler i bakluckan och motorn till luckan fungerar, hittar inget glapp i någon av ledningarna. Samt att alla säkringar är HELA...

Blir inte klok på detta?!? Finns det ngn med samma problem alternativt erfarenhet?

MYCKET tacksam för ev, hjälp! ALLT AV INTRESSE! MVH

Det står inget om vilken plast det är! […]

Tysta sommardäck V90

Innan jag köpte min v90 t6 my22 provade jag s[…]

Har precis bytt tomgångsventilen men inte te[…]

Ny stereo i min s40 2004

@nizzan ,