Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kingen63
Hej där ute! Har precis köpt en s70 -97 10v 140Hk det jag undrar om är varför spolvätskelampan lyser än fast det är fullt med vätska i behållaren,är det någon flottör som hängt sig eller kontakt fel? Upptäcker att då jag trampar ned kopplingen stillastående änras motorljudet till ett klonkande urtrampningslager låter det så,har för mig att det är mer som ett kvitter. ser på forumet en del rattar med träinlägg vilken bil volvo kommer dessa ifrån.
Användarvisningsbild
av Nexus
finns en nivågivare i behållaren för spolarvätska. hur långt har bilen rullat?
"Fuskträ" rattar en ett inredningstillbehör för s/v/c 70 som brukar bestå av ratt,samt panel vid handbroms,stereo och handskfack.(+ev vxl knopp)
Jag köpte min träratt på blocket.Klipp ny för 1400ink frakt ink jag ej minns fel :D
Hej har grejat lite,om jag tittar uppifrån så ser man givaren ,sitter som en liten bussning på ovansidan.Nu till det märkliga!!! då jag lyfter upp givare och sätter den i en flaska med vatten så slocknar lampan okej inget fel på givaren.Dåjag har fyllt beh full med vätska och satt tillbaka givaren så är den torr,och lampan lyser igen hålrt där givare sitter borde ju vara fullt med vätska men icke.

Fick underkänt på fästet för […]

Hej! Jag har ett märkligt problem med min V[…]

Råd vid punktering

Pumpa och kolla trycket efter en halvtimme innan d[…]

EX60

Jag har byggt flera stycken. Det stör mig at[…]