Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XC70kimmo
Hej.

Då hade man blivit en Volvo ägare igen.. Men tänkte höra med er lite angående chipning av bilen.

Bilen är en XC70II 2008 D5 automat(6vxl) som har gått 13 000mil.
Jag hade tänkte ta och trimma denna så man får ner bränsleförbrukningen lite på långkörning och givetvis lite mer pulver i maskin mellan långkörningarna :)

Men vad ska man välja för att vara säker på att det är program som är bra? Polestar?
märker man av dessa 20hk? BSR ppc ger ju 220hk men litar inte riktigt på BSR..

Jag har väntat lite med detta då jag ville få bytt vxl oljan först. Detta gjordes igår så nu är det bara finna fram rätt leverantör
av Peanuts
Vad gäller BSR så har jag personligen dåliga erfarenheter av dem, både vad gäller trimmningen och deras "hantering" av det efteråt. Jag skulle rekommendera Polestar 7 dagar i veckan, blir det strul så har du iaf garantier osv att luta dig på.
Användarvisningsbild
av Hanzon
Polestar alla gånger. Har haft BSR på en bil som jag ägde tidigare och är inte helt nöjd.
av Cox
Polestar alla dagar under året :-)
Jag är väldigt nöjd med optimeringen, och visst sjunker förbrukningen under förutsättning att höger dojjan inte är för tung
Det som är säker är att du får mer pulver under huven.
av XC70kimmo
Ok.. är bara lite osäker på polestar´s låga effekt ökning. 20hk kan ju inte kännas så extremt...

Någon som hur autotech´s 225hk chip fungerar.. Priset är liknande men man får 40hk istället
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Prestandan lär vara snarlik ändå.

Precis som den är snarlik mellan den nya gen D5. RICA som ger 245hk/500Nm och Polestar som ger 225hk/460Nm har väldigt lika prestanda trots att det skiljer en hel del.
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]