Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en S80-00 med minstingen 2.4 140hk motor. Bilen går stadigt på tomgång när jag startar och motorn beter sig fullt normalt när jag kör förutom att när jag växlar ner och kommer till ett rödljus eller något annat som gör att jag måste trycka ner kopplingen så går motovarvet ner under 1000 varv. Det varierar då det ibland stannar på tusen men ibland går det så långt ner att motorn slår ifrån och stänger av sig. Efter den stängt av sig är det bara att starta och köra iväg igen alltså ej svårstartad! Någon på detta forumet måste haft samma fel som jag har då denna motorn sitter i ett par bilar runt om i Sverige! :lol: Har varit hos volvo som var lagom intresserade att kolla då dom inte fick några felkoder. Några ideer?
Har läst igenom det mesta om spjälhus nu och det verkar rätt simpelt att rengöra. Någon som har någon ide vad man ska byta när man ändå har det nere?Någon packning kanske?Ska man passa på att göra rent något annat när man ändå har den nere?
Snaggletooth85 skrev:Har läst igenom det mesta om spjälhus nu och det verkar rätt simpelt att rengöra. Någon som har någon ide vad man ska byta när man ändå har det nere?Någon packning kanske?Ska man passa på att göra rent något annat när man ändå har den nere?
Plockar du av spjället helt ska ju packningen bytas.

Annars är det ju inget direkt som ska bytas, om bilen blivit servad som den ska.
Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]

V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]