Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LasseL
Hej!

Tycker det är svårt att hitta en bra plats för hållare till mobiltelefon på V70 II.
(Jag har MY11 och en Samsung Galaxy S2.)
Hur gör ni forummedlemmar?

Tackar för tips!
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Jag har monterat en magnethållare på ventgallret, enligt instruktion från detta forum.
En liten platta på mobilen gör att jag kan sätta upp den där, liksom den lösa GPS:en, när behovet faller på.

Lysande smidig och diskret lösning, om ni frågar mig.
av Nian
Snacksalig skrev:Jag har monterat en magnethållare på ventgallret, enligt instruktion från detta forum.
En liten platta på mobilen gör att jag kan sätta upp den där, liksom den lösa GPS:en, när behovet faller på.

Lysande smidig och diskret lösning, om ni frågar mig.
Får man fråga vart du köpt magneten?
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag lägger den för laddning i facket mellan stolarna. Tack vare Bluetooth behöver jag ju inte röra själva telefonen längre.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Magneten och uni-hållaren kommer från Claes Ohlson.
Jag har tagit bort själva telefonhållardelen på uni-hållaren och bara behållit plattan, på vilken jag har limmat magneten (självhäftande).
Jag fick skära bort två små plastutstick på plattan med brytbladskniv, efter att ha skruvat bort själva telefonhållardelen.
Viktigt är att ta uni-hållaren som har två stycken infästningar mot ventgallret, annars vickar hållaren efter montage.

Uni-hållare art-nr 32-1760
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =161261313

Magnet, art-nr 32-6539, självhäftande och levereras med den lilla självhäftande metallplattan som man fäster på telefonen.
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =166375739

Fördelen för mig är att jag kan använda navigationen i telefonen, eller kolla mejl i bilkön, eller navigera spotify, eller spela wordfeud - allt överskådligt och bekvämt, utan att behöva hålla i telefonen. Jag har t.o.m. tittat på hockey (när bilen stod stilla) via web-tv, medan jag väntade på en kollega.
Telefonen blir lätt att sätta dit när man sätter sig i bilen, och lätt att ta med sig (och för all del att glömma i bilen, men där är det väl samma sak med att lägga den i mugghållaren?). När telefonen inte sitter på plats, så är det en mycket diskret liten plastmoj som sitter på ventgallret.
av Desmodue
Jag har min i byxfickan eller i jackan men så har jag ju blåtandssynkronisering m handsfree för ficktelefon i stället för plastiga R-designdelar :wink:
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Desmodue skrev:Jag har min i byxfickan eller i jackan men så har jag ju blåtandssynkronisering m handsfree för ficktelefon i stället för plastiga R-designdelar :wink:
Jag har blåtand jag med, trots R-design och all dess plastighet, men det var ju inte det som denna lösning var till för. Lösningen är för att kunna nyttja alla andra funktioner, som involverar telefonens skärm - typ navigation, sms eller för all del wordfeud. För dessa kan du väl knappast nyttja när mobilen ligger i fickan? :D
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Bild

Enligt mig ganska diskret.
Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]

Felkod B5

Länken leder till en tråd starta[…]