Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Guilty
Eftersom man bor på landet kuta man ut o startade upp bilen ett tag innan man drog till jobbet, ibland när jag kom ut (10-15 minuter senare) hade motorn stannat.. Ville då inte starta förrän den svalnat rejält, sen gick den som en påse skit när den väl gick, dog vid gaspådrag, fick gasa väääääääldigt försiktigt för att komma nån vart men hipp happ så dog den och man blev tvungen att vänta tills den kyllts igen innan man fick igån eländet... TYP ;)
Användarvisningsbild
av Alfredo
Denna rengöring rekomenderas varje 3000 mil har Jag läst nånstans, hur många gör det. Detta borde väl dock inte vara felet som trådskrivaren beskriver, om det skulle vara så täppt skulle de väl pressa ut olja lite här och var?
Användarvisningsbild
av js1
Tror inte på vevhusventen i ditt fall. Måste ju helt klart vara ngt temperaturrelaterat. Du har en spjäll-lägesgivare under gasspjället. Den kanske lurar motorelektroniken på nån vänster och får den att tro att spjället är stängt när det i själva verket är öppet eller vice versa. Värt att kolla upp.
av PTV
Om den bara stannar när den nått upp till normal arbetstemperatur så är det inget som har med vevhusventilationen att göra som en del ofta får för sig på detta forum, yadda yadda ... Däremot något värmerelaterat elektroniskt relä / givare fel.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du kollat stiften för att konstatera om den går fett?

Mvh GK
av plast
Aha, det förklarar saken. Inget larm på den här... då är det bara att fortsätta felsöka då...

Vevaxelgivare och spjäll-lägesgivare, var hittar jag dom?

Har inte kollat stiften än, men det står också på att göra-listan, tack!
Xenon D3S

LED lampor är inte starkare än en vä[…]

Följde instruktionen men konstigt nog gick n[…]

EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]