Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#619270
Härligt att höra att dom faktiskt tog sitt ansvar. Det gör ju att man i kanske vågar köpa kvalitetslampor ifrån dom i framtiden om man skulle behöva.

/Martin
Användarvisningsbild
av PaNi
#619372
svendufva skrev:Just av såna skäl skall jag ha Halogen på nästa nya bil. Har själv åkt på en liknande smäll.
Jag har visserligen aldrig haft problem med xenonljusen, men själv skulle jag aldrig gå tillbaks till halogen (eller fotogen heller för den delen). Lånar frugans bil (med halogen) ibland, och varje gång tror jag att det är något fel på strålkastarna. Xenonljus anser jag vara en av de viktigaste förbättringarna som skett på bilar de senaste 10 åren.
av kamilenski
#619818
Då vet man att det går att lita på det företaget.
Användarvisningsbild
av Schyll
#620084
Ja verkligen.
Till en början var det lite veligt över hur mycket dom tyckte dom behövde ersätta eftersom det enligt konsumentköplagen står att säljaren ska beredas möjlighet att åtgärda ev fel. I det här fallet gav jag dom ingen tid att göra det eftersom jag dagligen pendlar cirka 20 mil och inte tänker åka utan lampor. Så det blev verkstaden omgående.
Jag la upp mina argument och dom förstod till fullo. De har nu helt sagt ifrån ordern på de här lamporna och kallat tillbaka de som de sålt. Pratade med en kille på kundservice förra veckan som förklarade allt. Men som sagt. All heder åt xenonkungen som faktiskt tog ansvar direkt och betalade hela notan utan att på nåt sätt vara otrevliga. Gör att man tänker fortsätta handla där.
Vill tacka alla på den här tråden för erat engagemang. Stort tack för alla idéer och förslag.
Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Bromsbelägg

Ja, en sats för två hjul. Jag har prova[…]

Motorbyte Volvo 240

Utrymmet framtill är begränsat så […]

Det är kolvar och vevaxel som skiljer mellan […]