Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hade malibu -09 ram ??, tyckte nog den klarade sej rätt bra mot en bil som var både tyngre och hade ram... :roll:

Ge dej nu !!!, varenda tråd du skapar leder du ju in på LADA:s "fantastiska" egenskaper...
Du tror inte att du råkar "pissa i motvind" genom att du är på ett västerlänskt volvo-forum...

Hittade några klipp om krocktester på LADA...

Tom Daewoo tycks ju klara sej bättre.. :roll:
llesrof skrev:Den där krocken är ju som att krocka en påse piss med en påse skit och sedan tro att en påse skit är krocksäker bara för att den klarade sig bättre än en påse piss.

:lol: :lol: Bästa idag !!!
av *pettson*
Herr troll.
Jag ber redan här om ursäkt om du finner mitt inlägg som irriterande.
Men någon måste ändå säga någonting och jag antar det blev min lott då det varit ganska tyst i övrigt.
Jag tycker vi medmänniskor har ett ansvar i vissa lägen.

Vad jag sett och förstått här i tråden så är din fordonsutbildning och övriga tekniska utbildning nånting i hästväg då du kan bedöma material på minuter som tar forskare åratal att spåna ut i alla riktningar med simuleringar och datorers hjälp.

Så fort du visuellt spårar en ram på ett fordon, då är det exakt likadant konstruerat som alla andra ramfordon. Märken, årtal, eller ens vilket material eller godstjocklek som används spelar ingen roll. För att inte tala om resterande parametrar som kan skilja. Nej allt är likadant. Och det beter sej exakt likadant. Du vet också genom att se en bild eller en filmsnutt, hur konstruktören/törerna tänkte vid tillfället.
Så fort du ser ett fordon som är självbärande så är alla likadant tillverkade. Även här har alla plåtar samma behandlingar och samma sträckgränser. Förmodligen är dom också lackerade med samma färg och av samma lackerare även om det skiljer 20 år och en halv världsdel på tillverkningen. Även här finns det tydliga mönster som visar exakt hur konstruktionen blev uttänkt och tanken bakom denna.
Så fort nånting överhuvudtaget veckar sej så är det skit, oavsett varför det veckas och hur mycket det veckas.
Du har enorma uttalanden om kolfiber, såna som egentligen belyser att du inte varit närmare kolfiber än stylingtejp med kolfibermönster på.
Trots detta finns det en uttömmande analys om ämnet vad gäller hållfastighet och tillverkning.
I princip anser du det svårare att gjuta en dålig kanot i glasfiber än det faktiskt är att bygga en krocksäker bil i kolfiber.

Så fort du ser en bild på en kollision som inträffat så vet du exakt bakgrunden till denna kollision och alla viktiga parametrar runt den.
Du har helt enkelt full kontroll på världen. Den liksom är vikt runt dej.
Det kan kanske tyckas vara avundsjukan som talar i mej men jag försäkrar att så är inte fallet.

Jag har en vän som var precis som du, men han fick faktiskt enormt bra hjälp.
Han fick små gröna piller av doktorn, han får ta två sådana om dagen.
Sedan han började med dem är han i princip normal igen.
Vill du att jag ska kontakta min vän och fråga vad doktorn heter och vad han har för nummer?
Du behöver inte svara här i tråden om du inte vill. Du får gärna skicka ett PM.
/Thommy

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]