Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bytte överdelen av instrumentpanelen mellan mina två bilar häromdagen. Ena bilen har pass.airbag, den andra inte. På bilen med airbag finns det två plastnitar i vänstra nedre hörnet vid framrutan, se bild. Dessa finns inte på bilen utan pass.airbag och nitarna fyller dessutom ingen uppenbar funktion. På nitbilen hade instrumentbrädan fabriksgjorda uttag i brädan för dessa nitar, det hade inte den andra brädan så jag fick ta väck dem. Kan någon ge en förklaring till detta nitmysterium? Kan väl inte vara för att man på fabriken inte skulle sätta fel brädtyp?

Bild
på vissa bilar brukar det sitta en bricka med VIN-nr (chassi) eller liknade, alltså ett unikt nummer för varje bil.
\\amme
theodor skrev:ja håller med här, det är VIN numret som ska sitta här, kan nån har tagit bort VIN numret på din bil?!
Jo alltså jag har haft andra bilar av andra märken där vin-numret funnits där vid rutan, drog mig det till minnes av tidigare svaret i tråden. Men det jag tycker är konstigt i detta fallet är att det skiljer endast drygt 100 chassinummer mellan mina två bilar, skulle detta ändrats precis där mittemellan? Är det någon här som faktist har en 850 med vin-skylt där? I så fall när är bilen tillverkad?
Xenon D3S

Hej Är det någon som provat att montera[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]

Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]

EX60

Använder aldrig Pilot Assist längre p&ar[…]