Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av dappe
Halåj! Ny här på forumet.
Har sökt och kollat igenom forumet, men jag har inte fått något direkt svar på min fråga och vill ha det bekräftat.

Jag har en vanlig GL -88 med centrallås. Har även ett fjärrlås kit som jag köpt, är centrallåset i 740n elektriskt?
Går det att koppla in ett sånt här fjärrlås eller behövs det att komplettera med en motor i förardörren också?(läst det någonstans)

Mvh
Anton :D
Ingen som har svar på detta??? Har också hört att man kan ta en motor från en bakdörr och montera i förardörren. För den som sitter original är mekanisk.
Du har med ganska stor säkerhet ingen motor i förardörren vilket du måste ha om fjärrlås skall fungera. Vet inte med 100% säkerhet om en motor från en bakdörr fungerar men skulle tro att den gör det. Just nu har du bara en kontakt som mavövreras med nyckel i förardörren.

Mvh GK
Svaret på din första fråga, ja du har elektriskt central-lås på din bil.
Dom flesta eftermarknads-system för fjärrstyrning brukar gå att konfigurera för olika lås-styrningar så det borde inte vara några problem att få detta att funka i din bil (fast lite info om vad du köpt skulle underlätta!) , ja du behöver komplettera med en motor i förardörren om det inte suttit nåt larm i den innan , som nämnts i tidigare svar har du annars bara en lägesgivare i förardörren.
Motorn du behöver tar du från en höger framdörr!, då får du med dej rätt länkage som passar också, du får bara lossa motorn från fästplattan den sitter på och byta sida så passar den rakt på i vänsterdörren också :) .

"edit"
Hoppas trådskaparen fixat detta redan, annars har han fått vänta länge på svar
med tanke på datumet för trådstart..

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]