Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ktm adventure
Har en 745-88 som la av under körning. Det finns bränsle, soppapumpar är kollade/bytta, ny tankarmatur, luftmassemätare kollad, motor står på märkning, gnista finns, bensin kommer fram till insprut men 1:ans cyl blir blöt men inte de andra. Den går runt men vill inte tända alls. Ge mig en bra idé vad det kan vara.
Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av lilleman
hej kan ju vara reläet till spridarna löoningarna brukar ge upp reläet sitter vid expansionskärlet gör även en sökning här finns mycket om detta.mvh/roger :D
av meckar Lasse
hej på dig! skit med motorn. några tips, vet ej vad det är för motor? b230e är mitt område.gnista kommer säger du,men kommer den i rätt tid? kammremmen kan ha kuggat över så att ventilerna ej stänger.ut med stiften bort med kåpan till kammremen ställ vevaxel hjulet 12 grader se om kammens märkning står i linje med motorn uppe annars vrid svänghjulet ett varv till ,ner med en mejsel i ettans cylinder känn om den är i topp samtidigt som rotorn pekar på den kabeln som går till ettan. tändföljden 1342.får den gnista o bränsle rätt bör den starta.kolla även läckage i insugningen vissa slangar kan vara av,tex från tillsatsluftsliden kronglit ord! den har en kraftigare slang ca 15 20 mm även ström på toppen.
av ktm adventure
Spridarrelä är bytt likaså relä till bränslepump, motor står som jag skrev på märkning, kollat samt att rem bytt 300 mil tidigare på Volvoverkstan.
Användarvisningsbild
av Dobermann
Endel har haft problemet att det nedre drevet börjar snurr pga att "kilen" som sitter på nedre kamdrevet (vevaxel)gått av (ink jag) då ser allt rätt ut...nästan
av ktm adventure
Någon som har nåt mer bra förslag? Annars åker bilen ut på annons hel eller i delar! Måste få bort den från där den står!

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]