Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av IamEsse
Jag har en V70 årsmodell 02 - osäker på typ av ljudpaket men det är 75-årsmodellen i alla fall.

Ljudet i stereon är väldigt mycket högre för den som sitter i baksätet än framsätet. Det som är alldeles för högt där är för lågt för den som sitter i framsätet. Finns det något sätt att justera detta?
av llesrof
bensinskalle skrev:
Vojje skrev:Fader 8)
De är väl bara höger/ vänster?

Eller finns det något mer sätt förutom det lilla vredet? :?:
Näe, höger - vänster är balanskontrollen.

Har du en stereo med Dolby Prologic skall du kunna ställa surround-nivån under menyn "avancerade inställningar" eller vad den nu kan heta på engelska.
Användarvisningsbild
av Vojje
bensinskalle skrev:

Det lilla vredet kan du väl skjuta axiellt för att välja mellan balans och fader, precis som mellan bas och diskant.
Vojje skrev:
bensinskalle skrev:

Det lilla vredet kan du väl skjuta axiellt för att välja mellan balans och fader, precis som mellan bas och diskant.
Kan man? Hade för mig det bara går att dra ut, och trycka in. Men får testa ;)
av llesrof
bensinskalle skrev:Kan man? Hade för mig det bara går att dra ut, och trycka in. Men får testa ;)
På min HU-850 är det lilla vredet längst till höger som är fader-kontroll. Tryck på den så att den ploppar ut, vrid på den. Tryck in den så att den snäpper fast i intryckt läge. Klart.

Från vänster till höger: 1. Bas - 2. Diskant - 3. Balans - 4.Fader (vad kallas det på svenska?)
av Berga
Du justerar med vredet där det står "FADER/BAL". Tryck på knappen en gång så den ploppar ut. Då kan du justera Fader som är förhållandet mellan front- och bakhögtalare. Vill du justera balansen så drar du lite försiktigt i nyss nämnda knapp så det "klickar till". Nu kan du justera balansen som är vänster-/högerförhållandet. För att avsluta justeringen är det bara att trycka in knappen igen.

Lycka till. :)

För att sammanfatta vilka saker som nämn[…]

Motorvärmare

Tjena! Kabelgenomföringen från motorrum[…]

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]